بازدید معاون هماهنگ‌کننده سپاه از یادمان سردار شهید «املاکی»

سردار «نقدی» به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان از محل ساخت یادمان مزار سردار شهید «حسین املاکی» در محله کولاک شهرستان «لنگرود» بازدید کرد.
کد خبر: ۴۶۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ - 15July 2021

بازدید معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یادمان سردار شهید «حسین املاکی»به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد رضا نقدی» معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران امروز به همراه سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان از محل ساخت یادمان مزار سردار شهید «حسین املاکی» در محله کولاک شهرستان «لنگرود» بازدید به عمل آوردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در لنگرود با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تبلور ایثار و فداکاری در کشور بوده است، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی بهترین، شجاع و پاک‌ترین عزیزان خود را در جنگ تحمیلی و دوران انقلاب برای حفظ نظام تقدیم کردند.

وی از شهید املاکی به عنوان یکی از فرماندهان شجاع و فداکار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این شهید و سردار گرانقدر در طول دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی بسیار زیادی کرده و حفظ جان بسیجی را از جان خود مهم‌تر می‌دانست.

سردار نقدی با اشاره به نقش شهدا در حفظ ارزش‌های جامعه تصریح کرد: ملت ایران باید همواره در مسیر شهدا باشند، زیرا شهدا جایگاه بسیار ارزشمندی در ایجاد ثبات، استمرار، رشد، بالندگی و عزت نظام دارند.

سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان نیر در این بازدید با بیان اینکه شهید حسین املاکی باید به یک الگو در جامعه مبدل شود، ابراز داشت: شهید حسین املاکی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس و از افتخارات شهرستان «لنگرود» و ایران است به طوری که رهبر معظم انقلاب لقب «قهرمان واقعی» را به ایشان داده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های شهید حسین املاکی تصریح کرد: عدم توجه به مادیات، داشتن روحیه گذشت و ایثار، توجه به حجاب، صبر و بردباری از مهمترین ویژگی‌های این شهید گرانقدر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به روحیه جهادگونه شهید املاکی خاطرنشان کرد: املاکی هیچ زمانی از سختی جنگ و یا پشیمانی از رفتن به جبهه سخن نگفته و حتی دیگران را هم تشویق می‌کرد که به جبهه بروند و علیه دشمن بعثی مقابله کنند.

سردار عبدالله‌پور نقش و حضور جوانان در مراسم یادواره شهدا را بسیار مهم دانست و متذکر شد: باید زمینه حضور جوانان در مراسم یادواره شهدا را تقویت کرد، زیرا انجام این کار منجر به شناسایی فرهنگ شهادت در جامعه می‌شود، لذا تمام دستگاه‌ها و آحاد مردم وظیفه داریم برای بهتر برگزار شدن یادواره‌های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب تمام تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار