قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان

عبدالله، در دیدار مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه، با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان، همکاری کشور‌های منطقه را در تأمین صلح و ثبات در کشور مهم خواند.
کد خبر: ۴۶۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ - 15July 2021

قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه (۲۴ تیر) در جریان سفر به کابل، با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

موسوی در این دیدار، با تاکید بر حمایت کشورش از روند صلح افغانستان افزود که ایران طرفدار پایان خشونت‌ها در افغانستان و حل بحران از راه گفتگو و مذاکرات است.

وی گفت که مردم و دولت ایران خواستار پایان یافتن جنگ طولانی در افغانستان هستند.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان، همکاری کشور‌های منطقه را در تأمین صلح و ثبات در کشور مهم خواند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود که جنگ راه حل نیست و هیچ‌طرفی نمی‌تواند از ادامه درگیری‌ها سود ببرد. ما همیشه به راه حل مسالمت‌آمیز اختلافات تأکید کردیم و به تعهد خویش پایبند هستیم، اما اجازه نمی‌دهیم کسی به زور اراده خود را بر ما تحمیل نماید.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در تماس تلفنی با «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان، آخرین تحولات امنیتی در این کشور و روند اوضاع در افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان، همچنین بر لزوم حل و فصل بحران جاری در افغانستان از راه‌های مسالمت آمیز و جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در این کشور تاکید کرد.

هفته گذشته تهران میزبان نشست گفت‌وگو‌های بین الافغانی بود. نشست گفت‌وگو‌های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان ۱۶ تیرماه جاری به مدت دو روز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

همچنین مقرر شد دور بعدی این مذاکرات نیز در تهران برگزار شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار