کارشناس مسائل خانواده:

هر شخص باید به میزان ارزشمندی خود پی ببرد

حجت‌الاسلام «برمایی» خودشناسی را ارزشمند دانست و با اشاره به مسئله حجاب گفت: اگر شخص می‌خواهد حریم خودش را متوجه شود باید به میزان ارزشمندی خود پی ببرد و انسان‌های ارزشمند از هوش و اخلاق بالایی برخوردار هستند.
کد خبر: ۴۶۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 16July 2021

هر شخص باید به میزان ارزشمندی خود پی ببردبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، گردهمایی تخصصی حجاب با عنوان «حریم مروارید» عصر پنجشنبه با حضور بانوان و فعالان عرصه عفاف و حجاب استان گیلان در مجتمع فرهنگی حضرت زهرا (س) شهرستان «رشت» برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمد برمایی» کارشناس مسائل خانواده در این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ حریم، خودشناسی و رعایت عفاف و حجاب اظهار داشت: حفظ حریم در زندگی انسان‌ها همواره حائز اهمیت است و چند بخش زندگی انسان از جمله شخصیت و شاکله باید حریم داشته باشد.

این کارشناس مسائل خانواده خودشناسی را ارزشمند دانست و با اشاره به مسئله حجاب تصریح کرد: اگر شخص می‌خواهد حریم خودش را متوجه شود باید به میزان ارزشمندی خود پی ببرد و انسان‌های ارزشمند از هوش و اخلاق بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه انسان باید خودش را ارزان نفروشد، افزود: انصاف و خویشتن‌داری از دیگر ویژگی‌های خوش اخلاقی است و سخت‌گیری‌ها و تعصب‌های غلط همواره مشکل‌ساز است در حالی‌که دین اسلام دینی سختگیر نیست.

حجت الاسلام برمایی با اشاره به انواع چادر و حجاب خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف فقط به زنان اختصاص ندارد و حجاب و عفاف مکمل یکدیگر هستند و باید ببینیم چطور فرد گاهی بی‌حریم می‌شود.

وی  برخی فشار‌های زیاد، تعصب‌های بی‌جا، تجربیات تلخ و شکست‌های عاطفی را از جمله عوامل تاثیرگذار در بی‌حریم شدن دانست و بیان کرد: سخت‌گیری‌ها و برخی تعصب‌های غلط همواره مشکل‌ساز بوده است.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه مفاهیمی مانند گذشت، عشق و محبت و مادری تغییر نمی‌کند و نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل عفاف و حجاب برای جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله رعایت حجاب به آقایان هم مربوط می‌شود گفت: عده‌ای تصور می‌کنند حجاب فقط به زنان مربوط می‌شود و گردهمایی و تجمع‌هایی برای این موضوع برگزار می‌شود در صورتی که این موضوع در آقایان هم باید رعایت شود.

حجت الاسلام برمایی با بیان برخی مصداق‌ها و شاخصه‌ها در طول زمان تغییر نمی‌کند متذکر شد: انسان باید تلاش کند تا در تله بی‌ارزشی و بی‌اخلاقی نیافتد و در عین حال حریم خود را حفظ کند البته خودشناسی یکی عوامل تاثیرگذار در توجه به زیبایی‌های درونی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار