رییس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه:

شورای نگهبان هیچ مصلحتی جز شرع و قانون در نظر ندارد

حجت‌الاسلام «مفید» گفت: شورای نگهبان هیچ مصلحتی جز شرع و قانون در نظر ندارد و اگر چه صلاحیت عده‌ای در جریان انتخابات ممکن است مورد تأیید شورا قرار نگیرد اما چنانچه شاهد بوده‌ایم از راه‌های دیگری تایید و وارد عرصه انتخابات شده‌اند بنابراین امکان ورود کسانی غیر از تایید شدگان شورای نگهبان هم وجود دارد.
کد خبر: ۴۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ - 16July 2021

شورای نگهبان هیچ مصلحتی جز شرع و قانون در نظر نداردبه گزارش دفاع‌پرس  از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «محسن مفید» رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه  امروز شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: هجمه دشمنان و دنباله‌روهای آنان به شورای نگهبان با هدف براندازی نظام صورت می‌گیرد زیرا آنها می‌دانند که این شورا، نگهبان جمهوریت و اسلامیت ایران است.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه بسیاری از هجمه‌ها و انتقادات علیه این نهاد را «مغرضانه» دانست و گفت: از آنجایی‌که این شورا حافظ دو رکن اساسی نظام یعنی اسلامیت و جمهوریت است، مورد حسد و کینه دشمنان خارجی و دنباله‌روهای داخلی آنان قرار گرفته‌ است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب بود و نبود نظام به بود و نبود شورای نگهبان وابسته‌ است همچنین امام راحل فرموده‌اند که مخالف شورای نگهبان مفسد فی‌الأرض است؛ البته منظور از این‌ موضوع قطعا دلسوزان، منتقدان و مشورت دهندگان خیرخواه نیستند بلکه مراد کسانی است که نظام و حافظ دو رکن اساسی آن را هدف حمله خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام مفید با بیان اینکه شورای نگهبان هیچ مصلحتی جز شرع و قانون در نظر ندارد، گفت: اگر چه صلاحیت عده‌ای در جریان انتخابات ممکن است مورد تأیید شورا قرار نگیرد اما چنانچه شاهد بوده‌ایم از راه‌های دیگری تایید و وارد عرصه انتخابات شده‌اند بنابراین امکان ورود کسانی غیر از تایید شدگان شورای نگهبان هم وجود دارد.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال تقدیر کرد و یادآور شد: شبکه نظارتی هفت‌ هزار نفره استان به وظیفه خطیر خود به‌ درستی عمل کرد اگر چه قصورهایی در جریان انتخابات رخ داد اما به‌ حق و انصاف یک انتخابات سالم، شفاف و در خور در استان کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها