مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حجاب هویت مذهبی یک زن مسلمان و بزرگترین شعار دینی ما است

«رضایی» گفت: حجاب هویت مذهبی یک زن مسلمان و بزرگترین شعار دینی ما است که در وجود مقدس حضرت زهرا (س) تجلی یافت.
کد خبر: ۴۶۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 17July 2021

«سپیده رضایی» مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: حجاب هویت مذهبی یک زن مسلمان و بزرگترین شعار دینی ماست که در وجود مقدس حضرت زهرا (س) تجلی یافت.

وی افزود: اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که حجاب مخصوص زنان مسلمان نبوده است؛ زنان یهودی، مسیحی، هند، یونان باستان، زنان در دوران ساسانیان و... حجاب داشتند و حجاب محکمی هم داشتند اما فقط زنان مسلمان تاکنون حجاب خود را حفظ کردند؛ لذا مشاهده می‌کنیم که غرب از روسری و چادر وحشت دارد و با آن مبارزه می‌کند و زنان ما را ترغیب به بی‌ححابی، بدحجابی و بی‌بندوباری می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه  غرب می‌خواهد کانون خانواده ما یعنی مادر و زن را هدف قرار دهد، عنوان کرد: هدف غرب نابودی اسلام است و به گفته خودشان برای نابودی اسلام باید زن مسلمان را نابود کرد و حیا و عفت را از او گرفت.

رضایی ادامه داد: زنان محجبه ما همینطور که راه می‌روند، با حجاب خود شعار می‌دهند و به نفع دین، پرچم اسلام را بالا نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه چادر یادگار حضرت زهرا (س) است، افزود: سند افتخار زن نجیب و عفیف و مسلمان ایرانی است و لذا فلسفه حجاب عمدتا حضور زن در اجتماع با حفظ تمام عرصه‌های عفاف و حجاب و الگوی سومی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره هفت هزار زن شهیده معرفی کردند که می‌توان زن بود، عفیف بود و در عین حال در متن و جامعه حضور داشت.

این مسئول از نسل جوان، دختران زهرانشان درخواست کرد تا به مطالعه پروتکل‌های یهود درباره هدفشان از تبلیغ علیه حجاب بپردازند و افزود: این پروتکل از سوی غرب با محوریت یهود که یکی، از بند‌های آن رواج بی‌بندوباری در بین زنان دختران شیعه و ایران است برای خاموشی چراغ اسلام و دختران و بانوان مراقب گوهر عفت و حجاب خود باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد با اشاره به نقش رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ عفاف بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند درخصوص آگاه‌سازی و نقش برآب کردن نقشه‌های دشمن، نقش آفرینی و اطلاع رسانی کنند و از طریق ساخت مستند‌های مرتبط؛ چرا که اگر بانوان فهیم ما بدانند این تبلیغات و رواج بی‌بندوباری نقشه دشمن است و اسلامی که در راه نیل به آن خون‌ها ریخته شده به این راحتی تسلیم نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان اسلام نمی‌شوند.

وی با اشاره به عدم رعایت حجاب در بعضی ادارات و سازمان‌ها گفت: متاسفانه در ادارات دولتی و حتی گا‌هی متولیان مسائل فرهنگی عفاف و حجاب، شاهد عدم اجرای این مقوله مهم هستیم. دستگاه‌هایی که وظیفه تذکر و الزام قانونی دارند برای جلوگیری از رواج بی‌بندوباری، ساکت در مواجهه با این مسئله هستند. به عنوان مثال در یک بازی فوتبال اگر بازیکنی برخلاف قانون بازی رفتار  کند کارت زرد و مراحل بعد کارت قرمز می‌گیرد و تخلف معنا ندارد ولی در مقوله حجاب و عفاف که صیانت از آن در کشور اسلامی قانون است متاسفانه با قانون شکنان برخورد نمی‌شود و سلیقه‌ای رفتار شده و چه بسا قانون اعمال نمی‌شود.

این مسئول متذکر شد: بیش از همه متوجه باشیم که هرکدام از ما نسبت به مسئولیتی که داریم در محضر الهی باید پاسخگو باشیم و تلاش کنیم شرمنده حضرت زهرا (س) و شهدایی که هر کدام در وصیت‌نامه‌های خود به امر حجاب تاکید داشتند، نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار