رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قصرشیرین:

نظارت شرعی و قانونی بر قوانین و مقررات از وظایف شورای نگهبان است

«بدری» گفت: نظارت شرعی و قانونی بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از وظایف نهاد انقلابی شورای نگهبان است.
کد خبر: ۴۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ - 17July 2021

نظارت شرعی و قانونی بر قوانین و مقررات از وظایف شورای نگهبان استبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، «کامران بدری» رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان قصرشیرین امروز در آیین غبارروبی و عطر افشانی يادمان شهدای گمنام اين شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در پارک شاهد، اظهار داشت: شورای نگهبان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خدمات ارزشمند و قابل توجهی ارایه کرده و احکام این نهاد نیز توسط ولی فقیه تایید می شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان قصرشیرین گفت: شورای نگهبان یادگار ارزشمند امام راحل و رمز موفقیت آن در اتصال به ولایت فقیه است.

وی افزود: نظارت شرعی و قانونی بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه پرسی ها از وظایف نهاد انقلابی شورای نگهبان است.

شورای نگهبان امین نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی» امام جمعه موقت شهرستان قصرشیرین نیز در این مراسم گفت: نهاد مقدس شورای نگهبان امین نظام جمهوری اسلامی و تایید تمام نامزدهای انتخاباتی اعم از رییس جمهوری، نمایندگان مجلس و خبرگان نشانه اهمیت کار این نهاد اسلامی است.

 شامحمدی افزود: علت اصلی پیش بینی نهاد شورای نگهبان در مساله حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی است که نظارت بر قانونگذاری در اصل ۹۱ قانون اساسی از  وظایف شورای نگهبان است. اعضای نهاد شورای نگهبان بدون هرگونه چشم داشت مالی برای صیانت از دین خدا تلاش می کنند.

امام جمعه موقت شهرستان قصرشیرین در ادامه گفت: در قانون اساسی آمده تمام قوانین و مقررات باید بر اساس موازین شریعت باشد و شورای نگهبان به همین منظور تشکیل شده است تا قوانین مغایر با شرع وضع نشود.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها