جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان «مهریز» برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان «مهریز» با حضور امام جمعه شهرستان «مهریز»، فرماندار این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ - 17July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان «مهریز» با حضور حجت‌الاسلام «محی الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز»، «زارع‌زاده» فرماندار این شهرستان و جمعی از اعضای این مجمع شامگاه امروز (شنبه) در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
حجت الاسلام محی‌الدینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) و تبریک اعیاد‌ی که در پیش است اظهار داشت: روز‌های با عظمتی که در پیش است، آغاز دهه «امامت و ولایت»، عید غدیر و قربان که باید به نحو احسن از این روز‌ها استفاده ببریم.
 
وی ضمن تشکر از فعالیت‌های کارگروه مساجد افزود: این کارگروه با وجود مشکلاتی که داشتند با این حال کار خود را شروع کردند، با معتمدین محلات و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این شهرستان کار چندین مسجد را شروع کردند.
 
امام جمعه مهریز با اشاره به بحث ساخت و ساز بعضی از مساجد در زمین‌های دولتی گفت: زمین‌های بعضی از مساجد را دولت واگذار کرده است و بسیاری از این مکان‌ها روی زمین‌هایی با سند واگذاری است که در آینده ممکن است به مشکل بر بخورند و باید راهکاری برای حل این مشکل ارائه شود.
 
وی در رابطه با ورزش بانوان بیان کرد: بانوان حق زیادی بر گردن ما دارند و این حق بر کسی پوشیده نیست، ولی باید سازماندهی صورت بگیرد و در مورد بحث دوچرخه‌سواری بانوان گلایه‌هایی از طرف آن‌ها شده است که باید آن‌ها را بررسی کرد.
 
به تفریح، سلامت و ورزش بانوان توجه ویژه شود
 
امام جمعه این شهرستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اگر مفسده‌ای در یک کاری باشد و آن کار را انجام دهیم آن کار حرام است. در صورتی که در رابطه با بحث دوچرخه‌سواری بانوان می‌گویند قانونی در این زمینه نداریم و نمی‌توانیم برخورد کنیم، اما زیبنده یک شهر نیست که بانویی در محضر عمومی و در یک کشور اسلامی به دوچرخه سواری بپردازد که از لحاظ امنیت هم مشکلات فراوانی دارد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با بیان اینکه تعداد ۲۰ عدد دوچرخه با مبلغ ۱۵۰ میلیون توسط شهرداری این شهرستان برای بانوان در نظر گرفته شده است که باید در مکانی که برای دوچرخه سواری بانوان در نظر گرفته می‌شود این دوچرخه‌ها اهدا شود. هم چنین باید یک مکانی برای دوچرخه سواری بانوان در نظر گرفته شود و این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شود که بانوان این شهرستان بتوانند در یک فضای کاملاً امن ورزش کنند و امنیت و سلامت آن‌ها حفظ شود.
 
وی ادامه داد: هرچقدر در این زمینه فرهنگ‌سازی نشود و این مسئله رها شود بعد‌ها به مشکل برمی‌خوریم. در شأن حکومت اسلامی و جامعه اسلامی نیست و نباید فرهنگ غلطی باب شود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است. از نهاد‌های فرهنگی و متولیان امر هر شهرستان انتظار داریم که برای اقامه نماز جمعه و تبلیغ در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.
 
نماز جمعه نماز ولایت است
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نماز جمعه اذعان داشت: نماز جمعه نماز ولایت است که باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقواست.
 
امام جمعه مهریز با اشاره به توجه بیشتر به اعیاد قبل از ماه محرم گفت: بعضی از افراد از عید مهم غدیر عبور می‌کنند و آن را کمرنگ می‌کنند، این همان شیعه انگلیسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بار‌ها به آن هشدار داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه خیلی از افراد می‌گویند باید برای ائمه اطهار چهلم بگیریم متذکر شد: چهلم فقط برای امام حسین (ع) است. افرادی که یک ماه زودتر به استقبال ماه محرم می‌روند و فرهنگ غدیر را فراموش می‌کنند از شیعه انگلیسی پیروی می‌کنند. ما مناسبت‌های زیادی را قبل از ماه محرم داریم که مرتبط با ولایت هستند. این دهه متصل با امامت و ولایت است.
 
حجت الاسلام محی الدینی با بیان اینکه سند حقانیت شیعه در مباهله مطرح شده است افزود: انتظار داریم که دستگاه‌های مرتبط فرهنگسازی کنند، باید شهر فضای جشن و سرور را به خود گیرد و اگر بخواهیم برای محرم کاری کنیم باید در همان ایام باشد. دشمن و وهابیت مسئله غدیر را انکار می‌کند و حتی در شهر‌های عرب مسئله غدیر را نمی‌دانند.
 
وی ادامه داد: همانطور که یزد به حسینیه ایران معروف است باید فرهنگ جشن و سرور برای اعیاد مذهبی را هم در نظر بگیریم، مسئله اطعام غدیر برنامه بسیار خوبی است که باید به آن پرداخته شود، سردر‌های منازل و مغازه‌ها بیرق‌های جشن و شادی را داشته باشد.
 
شهرستان مهریز ۸۰ حافظ قرآن دارد
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به فعالیت شورای قرآن و عترت گفت: باید در جلسه شورای فرهنگی عمومی از اعضای شورای قرآن و عترت دعوت شود و دوستان قرآنی را معرفی کنیم، در حال حاضر در شهرستان مهریز ۸۰ حافظ قرآن داریم که یادی از این عزیزان نمی‌شود، هرچند آن‌ها دنبال تجلیل نیستند، ولی باید فرهنگ قرآن و حفظ قرآن ترویج داده شود.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حفظ قرآن افزود: ایشان فرمودند: «ما ۴۰ میلیون حافظ قرآن می‌خواهیم»، که مهریز کار خود را شروع کرده است، اگر کسی با قرآن آشنا شود و مأنوس شود جامع‌ه گلستان خواهد شد و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
 
امام جمعه شهرستان مهریز با اشاره به فعالیت‌های خیرین در این شهرستان گفت: خیرین باید درست راهنمایی شوند ما به اندازه کافی مسجد، مدرسه و دانشگاه داریم. باید از خیرین برای شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی دعوت شود تا به نیاز‌های این شهرستان مطلع شوند، مثلا فلان خیری ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت یک مکانی را هزینه می‌کند که استفاده چندانی از آن مکان نمی‌شود و باید خیرین را راهنمایی کرد.
 
فرماندار مهریز در این نشست با اشاره به اهمیت به نیاز‌های بانوان اظهار داشت: نصف جمعیت جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند، اما میزان سرانه ورزشی و پارک برای آقایان چه میزان است؟ و این میزان برای بانوان چقدر است؟ بار روانی روضه‌ها و گروه‌هایی که در زمان‌های قدیم برگزار می‌شد را نباید نادیده گرفت، ولی الان چگونه است؟ آیا به این موضوهع توجه می‌شود؟ بانوان ما به یک فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی نیاز دارند.
 
وی از شورای شهر جدید درخواست کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای تفریح و ورزش بانوان داشته باشند و یک فضای مناسب و شاد برای تفریح و سلامت بانوان در نظر بگیرند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار