برگزاری اولین دوره سواد‌رسانه در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی

اولین دوره سواد‌رسانه باشگاه دختران جوان در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ - 19July 2021

برگزاری اولین دوره سواد رسانه در اداره کل حفظ آثار خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، اولین دوره سواد رسانه با حضور «تکتم دشته صبح» مدرس سواد رسانه و «فاطمه قربانی» کارشناس مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از علاقمندان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد.

«تکتم دشته صبح» در این جلسه بیان داشت: یادگیری سواد رسانه اهمیت فراوانی در زندگی ما و نسل بعد از ما خواهد داشت که یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان براساس آن انواع رسانهها را از یکدیگر جدا کند و انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است.

وی عنوان کرد: در جامعه آموزش سواد رسانه‌ ای به رشد تفکر انتقادی و مشارکت فعال در فرهنگ رسانه‌ای کمک می‌کند و هدف آن، دادن آزادی بیشتر به افراد به وسیله‌ی قدرت دادن به آن‌ها برای دسترسی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و ایجاد رسانه است.

دشته صبح گفت: فرهنگ جامعه‌ با درک ما از واقعیت از طریق اطلاعات و تصاویری که از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنیم شکل می‌گیرد و چند نسل پیش، خانواده و دوستان قصه‌گویان فرهنگی ما بودند اما امروزه تلویزیون، فیلم‌ها، موسیقی، بازی‌ها و اینترنت قوی‌ترین قصه‌گویان هستند که پیام‌های رسانه‌ای، افکار، نگرش‌ها و اقدامات ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار