اعطای نشان فداکاری به سرلشکر شهید «کبریایی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به سرلشکر شهید «مصطفی کبریایی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۶۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 18July 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید سرلشکر «مصطفی کبریایی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «مصطفی کبریایی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

سرلشکر شهید «مصطفی کبریایی» در سال ۱۳۲۴ در شهرستان طالقان استان البرز دیده به جهان گشود، پس از اخذ مدرک دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. پس از پایان خدمت سربازی، در سال ۱۳۴۶ به استخدام ارتش درآمد. پس از طی دوره‌های مختلف دانشکده افسری و دوره مقدماتی به لشکر گارد جاویدان منتقل شد.

وی در سال ۱۳۵۷ و پس از طی موفقیت‌آمیز دوره عالی پیاده به دانشکده افسری منتقل و مسئولیت فرماندهی و استادی یگان‌های دانشجویی را بر عهده گرفت.

در سال ۱۳۵۸ شهید بزرگوار به لشکر ۹۲ زرهی اهواز منتقل و سپس در گردان دژ خرمشهر، به‌عنوان افسر عملیات گردان منصوب شد.

با شروع جنگ تحمیلی و شلیک اولین گلوله توپ به خرمشهر، شهید کبریایی به همراه سایر هم‌رزمان خود و دیگر مدافعان خرمشهر با دشمن بعثی متجاوز، شجاعانه جنگید و با مقاومت دلیرانه و سرسختانه ایشان مانع از پیشروی دشمن در خرمشهر شد.

این شهید گران‌قدر ارتش اسلام پس از نبرد‌های شبانه‌روزی در صحنه کارزار دفاع از خرمشهر، در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش توپخانه دشمن، به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها