امضای تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و فرماندهی انتظامی استان «یزد»

فرماندهی انتظامی و بهزیستی استان «یزد» به‌مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۴۶۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ - 18July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، فرماندهی انتظامی و بهزیستی استان یزد به‌مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» فرمانده انتظامی استان یزد در آیین امضای این تفاهم‌نامه، ضمن تبریک هفته بهزیستی به بحث حاشیه‌نشینی، مهاجرپذیری و پایین بودن هزینه جرم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر استان یزد از امنیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: برای جمع آوری معتادین متجاهر با مشکل مواجه هستیم و اگر بتوانیم کمپ ماده ۱۶ در واقع همان کمپ‌های دولتی را در استان جا بیندازیم، بسیاری از مشکلات این‌چنینی حل خواهد شد.

«علی‌محمد عطابخش» مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این آیین اظهار داشت: نزدیکی رویکرد و هدف بهزیستی و نیروی انتظامی به‌ویژه در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا این دو سازمان با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ و پرهیز از تداخل یا موازی‌کاری در راستای تحقق اهداف خود حرکت کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر مرکز جامع درمان اعتیاد را در استان داریم که فرد معتاد با پذیرش در این مرکز یکسال تحت پوشش قرار می‌گیرد؛ بدین صورت که فرد چهار ماه اول را در مرکز اقامت دارد و هشت ماه بقیه را به صورت شرکت در کلاس‌های مرکز، حمایت می‌شود و به ازای هر فرد پذیرش شده در مرکز، بهزیستی بیش از ۹ میلیون تومان یارانه در اختیار مرکز قرار می‌دهد.

عطابخش درباره کمپ‌های ماده ۱۶ تصریح کرد: بهزیستی در این زمینه فقط صادره کننده مجوز است و شورای مبارزه با مواد مخدر باید پیگیری‌های لازم را انجام داده و در این خصوص تامین اعتبار کند تا بهزیستی بتواند به نام یکی از ارگان‌های متقاضی از جمله بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و... مجوز صادر کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز TC در اسفند سال گذشته گفت: اقامت در این مرکز چهار ماه است و بیش از ۸۰ الی ۹۰ درصد هزینه مرکز، تحت عنوان یارانه از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: برای پذیرش در مرکز جامع درمان اعتیاد و مرکز TC و کمپ‌های بهزیستی، خود فرد معتاد باید تمایل داشته باشد و به‌صورت اجباری نیست؛ بنابراین امکان فرار از کمپ زیاد است. اگر بتوان با همکاری نیروی انتظامی تدابیری اندیشیده شود و ما بتوانیم از گشت‌های ویژه بهره‌مند شویم تا جلوی فرار این عزیزان گرفته شود و مراحل درمان به‌طور کامل انجام شود.

وی از مرکز جامعه‌پذیری و توانمندسازی بهبودیافتگان بانوان با ظرفیت ۱۰ نفر یاد کرد و گفت: این مرکز نیز در اواخر سال ۹۹ راه‌اندازی شده که برای ۶ ماه بانوان درگیر اعتیاد، پذیرش می‌شوند و آموزش و مددکاری و حرفه‌آموزی لازم از سوی مرکز صورت می‌گیرد و تا ۶ ماه بعدی نیز قابل تمدید است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به این‌که اگر نیاز مردم را به‌صورت قانونی تأمین نکنیم به‌صورت غیرقانونی تأمین می‌شود؛ خواستار راه‌اندازی اورژانس اعتیاد در قالب اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار