رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خبر داد؛

تلاش برای نگهداری پرونده‌های پزشکی رزمندگان سراسر کشور به صورت دیجیتال

«‌ابول‌نژادیان» گفت: یک عدد دستگاه اسکن بزرگ و پیشرفته در اختیار بیمارستان گلستان اهواز قرار دادیم که همه پرونده‌های پزشکی مربوط به رزمندگان در طول جنگ تحمیلی را اسکن و به شیوه‌های نوین نگهداری کند.
کد خبر: ۴۶۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ - 18July 2021

تلاش برای نگهداری پرونده‌های پزشکی رزمندگان سراسر کشور به صورت دیجیتالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز امروز با حضور در دفتر سرهنگ پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن تبریک و ابراز امیدواری به تحولی اساسی در حوزه دفاع مقدس استان بر تدوین نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

ابول نژادیان در ابتدای این دیدار، بر ثبت و ضبط بیشتر و بهتر پرونده‌های پزشکی رزمندگان سراسر کشور تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه پزشکی و درمانی خوزستان به خود می‌بالد که میزبان شایسته‌ای برای رزمندگان سراسر کشور در طول 8 سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: یک عدد دستگاه اسکن بزرگ و پیشرفته در اختیار بیمارستان گلستان اهواز قرار دادیم که همه پرونده‌های پزشکی مربوط به رزمندگان در طول جنگ تحمیلی را اسکن و به شیوه های نوین نگهداری کند که از قضا در طول فعالیت نیروهای خدوم ما در این حوزه به پرونده‌ها و اسنادی از چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس از جمله شهید چمران و شهید سلیمانی دست یافتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به علاقه مندی این دانشگاه برای حضور در حوزه های مختلف دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما باید هم نقش و حماسه های ماندگار جامعه پزشکی را ثبت و ضبط کنیم و در موزه دفاع مقدس به معرض نمایش بگذاریم و هم باید از اسناد و مدارک پزشکی و درمانی رزمندگان در بیمارستان‌های مختلف صحرایی و شهری محافظت کنیم و آن‌ها را برای نسل های امروز به ودیعه بگذاریم.

سرهنگ حاجتی نیز ضمن تقدیر از حضور ابول نژادیان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان بیان داشت: جامعه پزشکی ما از ابتدای انقلاب و سپس دوران دفاع مقدس و هم اینک در بحران ویروس کرونا همیشه در خط مقدم مبارزه و خدمت بوده اند.

وی در پایان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خواست که بیش از پیش در تکمیل و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در اهواز مشارکت کرده و نقش ایفا کنند تا ان‌شاالله غرفه‌ای اختصاصی نیز برای تدوین نقش جامعه پزشکی خوزستان در این مرکز دیده و گنجانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار