مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع):

امام محمد باقر (ع) زمینه‌های عزت و اقتدار امت اسلامی را فراهم کرد

حجت‌الاسلام «معصوم‌خانی» گفت: امام محمد باقر (ع) با تولید و توسعه دانش و پرورش شاگردان فراوان، زمینه‌های عزت و اقتدار امت اسلامی را فراهم آورد.
کد خبر: ۴۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ - 18July 2021

امام محمدباقر (ع) بزرگ‌ترین گام را در شناساندن مذهب تشیع به مردم برداشتحجت‌الاسلام «یدالله معصوم‌خانی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، با بیان این‌که امام محمد باقر (ع) شکافنده علوم اسلامی است، اظهار داشت: سراسر زندگی این امام نور بود و ایشان از عمر پربرکت خود در راه ارشاد و معرفی مکتب تشیع و مبارزه با طاغوت‌، بهره‌برداری بسیاری کرده و با تربیت شاگردان برجسته و تبیین فقه ناب اسلامی و آموزه‌های اهل بیت (ع)، بزرگ‌ترین گام را در شناساندن تشیع و مکتب اهل بیت (ع) به مردم برداشت.

وی با اشاره به حضور امام محمد باقر (ع) در واقعه غم‌بار کربلا در سن چهار سالگی، تصریح کرد: ایشان در سفر کوفه و شام به‌همراه پدرشان، همه حوادث را از نزدیک دید و براساس فرهنگ زندگی‌آفرین عاشورا تربیت شد. امام محمد باقر (ع) نماد ارزش‌های والای انسانی و کمال اخلاقی است و همه لحظات زندگی درخشان ایشان درس‌های بزرگ انسانی را الهام می‌بخشد.

وی گفت: عده‌ای می‌پندارند که امام محمدباقر (ع) تنها به فعالیت‌های علمی پرداخته و از هدایت جامعه و مبارزه با طاغوتیان کناره گرفت، درحالی‌که چنین نیست؛ بلکه نگاهی کوتاه به زندگی نورانی آن حضرت، نشان می‌دهد که اگرچه در آن برهه بیان معارف واقعی اسلام را وجه همت خویش قرار داده بود؛ اما در هر فرصتی، چهره زشت حاکمان ستمگر «بنی امیه» را نیز افشا و شیعیان را به مبارزه با ستمگران تشویق می‌کرد.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی عنوان کرد: کسی که به عزت و اقتدار امت اسلامی می‌اندیشد، نمی‌تواند نسبت به تولید دانش بی‌تفاوت باشد؛ چراکه دانش زیربنای استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشورهاست. امام محمد باقر (ع) به عزت خویش و امت اسلامی می‌اندیشید و همه‌چیز را در سایه عزت الهی و نیروی او مقدور می‌دانست؛ ایشان با تولید و توسعه دانش و پرورش شاگردان فراوان، زمینه‌های عزت و اقتدار امت اسلامی را فراهم آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار