دولت افغانستان خبر داد؛

آزادسازی بخش‌های غزنی و سرخ پارسا افغانستان از دست نیرو‌های طالبان

دولت افغانستان با صدور بیانیه‌ای از آزادسازی بخش‌های مالستان در ولایت غزنی و سرخ پارسا در ولایت پروان از دست نیرو‌های طالبان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ - 18July 2021

آزادسازی بخش‌های غزنی و سرخ پارسا افغانستان از دست نیرو‌های طالبانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت افغانستان از آزادسازی بخش‌های مالستان در ولایت غزنی و سرخ پارسا در ولایت پروان از دست نیرو‌های طالبان خبر داد.

براساس این گزارش، وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد که نیرو‌های مشترک امنیتی و دفاعی در کنار نیرو‌های مردمی، قبل از ظهر امروز گروه طالبان را از مرکز بخش مالستان بیرون رانده‌اند.

روز گذشته، «فوآد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با انتشار پیامی توئیتری، از تخریب ساختمان فرمانداری مالستان خبر داده بود.

همچنین وزارت دفاع افغانستان با صدور بیانیه‌ای مجزا اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی، دفاعی و مردمی، توانسته‌اند گروه طالبان را از بخش سرخ پارسا، در دره غوربند، واقع در ولایت پروان بیرون کنند.

بخش سرخ‌پارسا حدود هشت روز پیش به دست گروه طالبان افتاد. ولایت پروان از ولایت‌های نزدیک به کابل بوده و به همین دلیل، تسلط بر این ولایت از اهمیت ویژه‌ای هم برای دولت افغانستان و هم طالبان برخوردار است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار