شهید «جمشید نخستین احمدی نمین» :

دین خدا را یاری کنید که خدا شما را در دنیا یاری می‌کند

بسیجی شهید «جمشید نخستین احمدی نمین» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «دعاگوی امام باشید، دین خدا را یاری کنید که خدا شما را یاری می‌کند در دنیا».
کد خبر: ۴۶۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸ - 23July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از اردبیل، بسیجی شهید «جمشید نخستین احمدی نمین» دوم اسفند سال ۱۳۴۲، در شهرستان «نمین» از توابع استان «اردبیل» به‌دنیا آمد. وی دانشجوی دوره کاردانی در رشته تربیت معلم بود که با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام نهم اردیبهشت سال ۱۳۶۵، با سمت «تخریب‌چی» در منطقه «فاو» عراق بر اثر اصابت ترکش به دست و سینه‌اش به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای «علی‌آباد» شهرستان زادگاهش آرام گرفت.

دین خدا را یاری کنید که خدا شما را در دنیا یاری می‌کند

وصیت‌نامه بسیجی شهید «جمشید نخستین احمدی»

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و صلوات بر امام امت و امت همیشه در صحنه و پیروز، پیروز به این علت که شهادت را پیشه خود ساخته و به سعادت اخروی می‌اندیشند.

فکر می‌کنم که آخرین لحظات باشد که می‌خواهم با خامه و قلمم را بر کاغذ سفید را نقش‌دار کنم؛ نمی‌دانم چه بنویسم، ولی خامه و قلمم دوست دارد که مایه‌اش را ایثار کند تا این وصیت‌نامه تمام شود. شاید دوست دارد رسالتش را ادا کند، نمی‌دانم؛ به این فکر می‌کنم که دنیا عجب منزلگاه بی‌وفایی است و به خود این‌گونه جواب می‌دهم که رفتن عجب موقعیتی است که انسان باید پیدا کند و باز خدا را شکر می‌کنم که خداوند در این منزل‌گاه سه‌بار به من فرصت داده و این سعادت بزرگی است.‌

ای آیندگان! خواهید آمد چنان که دیگران چنین کردند؛ پس در این رفتن راه بشناس تا رونده باشی، عاشق باش تا گم نشوی و بنده باش که آرزوی همه است.

اینک سخنی چند با خانواده و دوستان عزیزم دارم! پدر و مادر عزیزم، حلالم کنید خیلی به شما زحمت دادم که تکرارش برایم رنج‌آور است. برادران عزیز حمید، سعید، حسین! دیندار باشید و مواظب نماز، که همانا ستون دین است. هدف داشته و خوب باشید. خواهران عزیزم! برای اسلام عزیز زینب باشید و برای جامعه خوب و محجب و مهذب باشید. و‌ ای دوستان، دوست باشید برای خدا و دوست داشته باشید برای خدا.

اگر رفتم از همه شما حلالیت می‌خواهم و اگر نرفتم باز خدمتگزار هستم و دعاگوی امام باشید، دین خدا را یاری کنید که خدا شما را یاری می‌کند در دنیا.

همیشه به یاد مرگ باشید و به بی‌وفایی دنیا که چه سان انسان را در خود غوطه‌ور می‌کند اگاه و اعتماد داشته باشید.

پدر و مادر عزیزم مواظب یکدیگر باشد و خواستید یادم کنید برایم دعا کنید، دعا کنید که خدا قبولم کند.

دوستتان دارم مواظب سید و با افتخار در این دنیای گذرا زندگی کنید و آخر اینکه هر کس که مرا می‌شناسد از برایم حلالیت بطلبید.

«إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم»

خداحافظ شما

جمشید نخستین احمدی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار