برگزاری جلسه شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی

جلسه شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در دفتر امام جمعه استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ - 19July 2021

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار روحانیت با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، جلسه شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، حجت‌الاسلام «رضانوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و مدیران کل تبلیغات، اوقاف، مدیریت حوزه های علمیه مرکز خدمات، بنیاد شهید، ارشاد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رئیس دانشگاه علوم قرآنی برگزار شد.

امیر«نجاتی» در این جلسه اظهار داشت: با توجه به نقش بسیار مهم و بارزی که روحانیت در دوران دفاع مقدس داشته، به طور قطع مرور خاطرات روحانیت ‌میتواند تاثیر به سزایی در توسعه و نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل بعدی داشته باشد.

وی افزود: روحانیون خاطرات بسیار ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس دارند که هنوز امکان پیاده سازی و انتشار تمام آنها به وجود نیامده به همین دلیل باید بیش از پیش در این حوزه فعالیت شود و اطلاعات و خاطرات روحانیون دفاع مقدس تکمیل و به چاپ برسد.

حجت الاسلام «رضانوری» گفت: با اشاره به اینکه پیشتازی روحانیت در تبلیغ مردم برای حضور در جبهه‌های نبرد و پیشگامی عملی در این زمینه قشر روحانیت به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی عنوان کرد: اینکه بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز می‌دیدیم افراد بسیاری بدون اینکه وظیفه‌ای بر دوش آن‌ها باشد و یا اصلاً شرایط حضور در جبهه‌ها را داشته باشند، داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل میرفتند و همه، ریشه در همین اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی آن‌ها داشت.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری و حفظ آثار و خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس ازجمله شهدای روحانیت، عنوان کرد: به این منظور لازم است نهادها و بنیادهای مختلف فعال در این زمینه، با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند تا بتوانند کم و کاستی‌های این خاطرات را جبران کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار