دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

موج سواری رسانه‌های معاند این‌بار با سناریوی «بحران آب» خوزستان/ کشته‌سازی؛ بازی تکراری ضد انقلاب

رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ازجمله ایران‌اینترنشنال، BBC، voa، و... در پی بحران آب در خوزستان عملا به اتاق جنگ رسانه‌ای و هدایت آشوب تبدیل شده‌اند و با برچسب‌زنی‌های تحریف شده می‌خواهند به هدف متوهمانه خود که براندازی نظام است برسند.
کد خبر: ۴۶۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ - 20July 2021

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، نعمت آب از گذشته تا به امروز سمبل مایه حیات بوده و زندگی هر جانداری بر روی کره زمین بدون آن غیر ممکن و سخت است. این روز‌ها که به اذعان کارشناسان هواشناسی گرم‌ترین فصل تابستان را تجربه می‌کنیم؛ خوزستان که خط مقدم مقاومت مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بود از بحران بی آبی رنج می‌برد.

این بحران که منجر به خشکیدگی تالاب هورالعظیم و رودخانه کرخه در غرب این استان شده است، موجب تلف شدن احشام عده‌ای از مردم بومی این منطقه هم شده و چشم‌های نگران مردم ایران را به این استان خیره کرده است.

موج سواری رسانه‌های معاند این بار در بحران آب خوزستان/

این بحران بی آبی موج مطالبه از مسئولین را در فضای مجازی به راه انداخته تا جایی که کاربران در این فضا با ایجاد هشتگ‌های #خوزستان_تنها_نیست و #خوزستان_آب_ندارد به دنبال رسانه‌ای کردن این معضل هستند تا شاید گره بی‌آبی این استان باز شود.

برخی از مردم شهر‌های این استان ازجمله اهواز، سوسنگرد، کرخه، شادگان، کوت عبدالله، کوت سید نعیم، حمیدیه و شوش به دنبال این بحران و سوء مدیریت به صورت میدانی اعتراض خود را به وضع موجود اعلام کردند و این حضور باعث سوءاستفاده گروه‌های تجزیه‌طلب و ضد انقلاب شد.

موج سواری رسانه‌های معاند این بار در بحران آب خوزستان/

منافقین، رسانه سعودی ایران‌اینترنشنال، ضدانقلاب و گروهک تروریستی الاحوازیه باز هم به خط شدند تا همچون سال‌های گذشته همچون اعتراضات آبان ۹۸ و حوادث فتنه ۸۸، حادثه کوی دانشگاه در سال ۷۸ با فتنه افکنی آتش بیار معرکه شدند و با سوءاستفاده از این موقعیت خود را دلسوز مردم خوزستان نشان می‌دهند و یک اعتراض به حق و مطالبه‌گری را به اغتشاش و نارضایتی مردم از نظام تبدیل می‌کنند و اخبار کذب را با آب و تاب دروغ و دغل به خورد مخاطبانشان می‌دهند.

در راس منافقان و تفرقه افکنان، گروهک تروریستی الاحوازیه است که گفته می‌شود در پی بحران بی آبی در خوزستان به دنبال به خشونت کشیدن اعتراضات مردمی بود.

این گروهک تروریستی که دستش به خون کودکان و زنان بی‌گناه آلوده است در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز به رژه نظامی نیرو‌های مسلح اهواز حمله کرده بود. در این حادثه تروریستی ۲۵ نفر از غیر نظامیان و نیرو‌های نظامی کشته و ۶۰ نفر نیز زخمی شدند که در بین کشته‌شدگان یک کودک چهار ساله هم حضور داشت.

موج سواری رسانه‌های معاند این بار در بحران آب خوزستان/

در تجمعات روز‌های اخیر شهر‌های شادگان و سوسنگرد خوزستان، تصاویری از این گروهک تروریستی منتشر شد که پرچم جعلی خود را در این شهر‌های مذکور بلند کردند تا این مناطق را به آشوب بکشند.

موج سواری رسانه‌های معاند این بار در بحران آب خوزستان/

در پی این تظاهرات مصطفی نعیماوی جوان شادگانی بر اثر اصابت گلوله در اعتراضات شادگان کشته شد؛ خانواده نعیماوی می‌گویند: «اغتشاشگران پسرشان را کشتند و هدفی جز خرابکاری ندارند؛ از دولت می‌خواهیم خون پسرمان هدر نرود و عوامل قتل او دستگیر شوند.»

موج سواری رسانه‌های معاند این بار در بحران آب خوزستان/

متاسفانه نوجوان ۱۷ ساله اهوازی دیگری به نام قاسم خضیری در پی این تجمعات اعتراضی  به ضرب گلوله زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت. رسانه‌های ضد انقلاب تلاش دارند قربانی شدن این افراد را به نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت دهند و حساب ویژه‌ای روی کشته سازی‌ها باز کرده‌اند.

این رسانه‌ها با پوشش آنلاین، مخابره اخبار اغتشاشات آن هم در قالب اعتراض مردمی، ضریب دادن به این حوادث و استفاده از تاکتیک‌هایی ازجمله کلی گویی، سانسور، تحلیل‌های مغرضانه، بزرگ نمایی و … به دنبال تحریک و هدایت معترضین هستند.

BBC ، voa و ایران اینترنشنال عملا به اتاق جنگ رسانه‌ای و هدایت آشوب تبدیل شده اند و با ارتباط گیری با مخاطبان داخلی، پوشش ویژه اغتشاشات، برچسب‌زنی‌های تحریف شده را در دستور کار قرار می‌دهند تا بتوانند به هدف متوهمانه خود که براندازی نظام است برسند.

 

موج سواری رسانه‌های معاند این بار در بحران آب خوزستان/

رضا واعظی کارشناس حوزه رسانه درباره نقش رسانه‌ها در بحران زایی و بحران زدایی اظهار داشت: رسانه‌ها در کاهش و مدیریت بحران و یا در تشدید و افزایش بحران نقش ویژه‌ای دارند.

واعظی گفت: رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد التهاب، ایجاد شرایط بحرانی و تکثیر بحران و فراگیر کردن اعتراضات هستند.

استاد حوزه ارتباطات و رسانه در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های داخلی هر چه بی اعتماد‌تر می‌شوند رسانه‌های بیگانه اعتبار کسب می‌کنند تاکید کرد: میزان اعتماد به رسانه‌های خود را باید افزایش دهیم و اگر اعتمادسازی انجام شد دیگر مخاطب سراغ رسانه‌های بیگانه نمی‌رود.

وی بیان کرد: سرعت و چالاکی در مدیریت بحران بسیار مهم است، اما رسانه‌های ما، چون در این حوزه ضعف دارند بلافاصله عرصه را برای ورود رسانه‌های خارجی فراهم می‌کنند.

با توجه به این اظهارات این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که رسانه های داخلی ما از جمله رسانه ملی، تا چه حد از علم و دانش روز برای مقابله با تهدیدات و تبلیغات مسموم رسانه های معاند استفاده می‌کند؟ و چقدر این نوع تاکتیک ها را در زمان بحران برای مقابله با پیام های دروغ و منفی رسانه های بیگانه و حفظ امنیت روانی مردم به کار می گیرد؟

همچنین نهادها و سازمان های فرهنگی و آموزشی کشور که تعداد آنها هم کم نیست، تا چه حد توانسته اند سواد رسانه ای عموم مردم را ارتقا دهند تا مردم با دانش رسانه ای، آگاهی و بصیرت سیاسی، تهدیدات رسانه ای و اخبار کذب و پیام های دستکاری شده رسانه های معاند را از واقعیات میدانی تشخیص بدهند و تلاش های معاندین را خنثی کنند؟ قطعا اگر مردم به سواد رسانه ای و دانش زمینه ای مجهز شوند، تلاش رسانه‌های معاند برای بحران سازی، انحراف افکار عمومی ناکام خواهد ماند و ضریب امنیت روانی و اجتماعی کشورمان ارتقا خواهد یافت.

اتفاقات تلخی که در طول پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در کشورمان رخ داده درس عبرتی است تا به این درک برسیم پروژه‌های فتنه افروزی و براندازی و اغتشاشات امنیتی دشمنان نظام براساس آسیب پذیری‌های داخلی کشور طراحی و اجرا می شود.

حوادث اخیر در خوزستان در پی بحران آب هم یکی دیگر از سناریوهای تکراری سوء استفاده کنندگان از مطالبه قانونی و به حق مردم نجیب این استان است؛ آنها با این راهبرد تلاش کردند طیف گسترده‌تری از مردم عادی را سپر انسانی اهداف شوم خودشان کنند.

در برابر این تاکتیک‌های هدفمند رسانه‌های معاند، مسئولان ذیربط هم وظیفه دارند با عزم و مدیریت جهادی برای رفع مشکلات این استان از جمله بی آبی تلاش کنند و راه چاره‌ای بیندیشند نه اینکه پشت تریبون «گله‌مندی» را حق مردم خوزستان بدانند و مدعی شوند که «همه تلاش ما بر این است که آلام مردم را کم‌تر کنیم.»

گزارش از سمانه حسن‌خانی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار