مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد؛

تدوین جامع و کامل تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان اردبیل

«واحد» با اشاره به تدوین جامع و کامل تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل مصمم است تا در این خصوص از ظرفیت تمامی نهادها و پیشکسوتان دفاع مقدس استان استفاده کند.
کد خبر: ۴۶۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 19July 2021

تدوین جامع و کامل تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان اردبیلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی تاریخ توصیفی دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان و پیشکسوتان نیروهای مسلح استان اردبیل در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، اظهار داشت: خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان و تدوین جامع و کامل تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان اردبیل، نیازمند کار تخصصی جمعی است و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مصمم است تا در این خصوص از ظرفیت تمامی نهادها و پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیل استفاده کند.

وی افزود: تدوین تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان اردبیل باید با رعایت شیوه‌نامه موجود صورت گیرد و به‌همین خاطر با تیم‌های تحقیقاتی مجرب و سرتیم متخصص و با سابقه، جلساتی را برگزار کرده و به توافقاتی رسیده‌ایم و کارگروه نیز مسئول ارائه سوژه‌های ناب به تیم تحقیقاتی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام عسگر کریمیان» از از فرماندهان و آزادگان دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: تدوین تاریخ توصیفی دفاع مقدس یکی از راه‌های مقابله با تحریفات احتمالی دفاع مقدس است و باید با تمام توان در راستای تدوین این مجموعه ارزشمند در استان اردبیل تلاش کنیم.

وی افزود: باید با ثبت و ضبط وقایع و خاطرات دفاع مقدس، جلوی تحریف و فراموشی آن را گرفت و بازگوکردن ناگفته‌های دفاع مقدس باید در دستور کار مسئولان و پیشکسوتان این عرصه قرار گیرد.

در این جلسه همچنین سرهنگ بازنشسته ارتش «کاظم زارع ولی‌محمدی»، «یاور عبدی» و «زکریا شکری» از آزادگان و جانبازان دفاع مقدس و «هوشنگ عبدی» پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس و جبهه مقاومت، به بیان دیدگاه‌ها و شیوه سوژه‌یابی و بومی‌سازی آن پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار