فرماندار دالاهو:

جانبازان شیمیایی نماد ایستادگی و پایمردی هستند

«محمدی» گفت: جانبازان شیمیایی نماد ایستادگی و پایمردی در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستند.  
کد خبر: ۴۶۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ - 20July 2021

جانبازان شیمیایی نماد ابستادگی و پایمردی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «کرم محمدی» فرماندار شهرستان دالاهو امروز در خصوص سالگرد بمباران شیمیایی این شهرستان در تیرماه ۱۳۶۷ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۱ تیرماه، روز بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به عنوان روز ملی دالاهو نامگذاری شده است. این روز، روز انسجام و وحدت تمام ساکنان شهرستان دالاهو است که طی صد‌ها سال به نیکوترین وجه ممکن آن را نشان داده اند.

 فرماندار شهرستان دالاهو گفت: وطن‌دوستی یکی از خصیصه‌های بارز دالاهونشینان است. بمباران شیمیایی زرده و سرمیل تاوان وطن دوستی و عشق به انقلاب اسلامی و مقاومت جانانه این مردم است.

وی ادامه داد: خس خس سینه‌های سوخته جانبازان عزیز شیمیایی، فریاد رسای حق‌طلبی توام با مظلومیت ملت ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی است و این صدا هرگز خاموش نخواهد شد.

محمدی بیان داشت: بدن‌های تاول‌زده جانبازان عزیز و سرافراز شیمیایی، سند جنایت علیه بشریت و همگامی وهمراهی و حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر از صدام حسین  است.

 فرماندار شهرستان دالاهو افزود: از آمران و عاملان بمباران وحشیانه شیمیایی زرده و سرمیل نامی جز توام با ننگ و نفرت و انزجار باقی نمانده است، اما شهدای همیشه جاوید شیمیایی، ستارگان درخشان امروز و فردای آسمان مقاومت، وطن دوستی، دین‌داری و انسجام ایران بوده و خواهند بود.

وی گفت: جانبازان راست‌قامت شیمیایی نماد ایستادگی و پایمردی در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستند.  

محمدی افزود: از همه کسانی که به هر نحوی می‌توانند  بازتاب دهنده زوایای مختلف بمباران شیمیایی زرده و سرمیل باشند بویژه نویسندگان، اهالی رسانه،   فعالان فضای مجازی، سخنرانان، و ... انتظار می‌رود تا عمق  این فاجعه بزرگ و جنایت هولناک را نه تنها در داخل کشور بلکه فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران بازتاب دهند.

 فرماندار شهرستان دالاهو افزود: در روز ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۷۵ زن، کودک و افراد غیر نظامی  به شهادت رسیدند و صد‌ها نفر دیگر نیز مصدوم و هم اکنون جانباز شیمیایی هستند. از مدیریت صدا و سیمای مرکز استان انتظار می‌رود در بازتاب مظلومیت قربانیان حملات شیمیایی در زرده و سرمیل، نهایت تلاش خود را انجام دهند.

 محمدی تصریح کرد: ما خود را مدیون صبر و ایثار شما دانسته و با تاسی به سیره عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمتگزاری به چنین مردم غیور و فداکاری را افتخار بزرگ خود می‌دانیم.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار