مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی خواستار شد؛

تسریع در روند تعرفه زمین جهت تهیه مسکن ایثارگران

«پورحسن» با تأکید بر ضرورت احیای حقوق مسکوت مانده ایثارگران، خواستار تسریع در روند تعرفه زمین جهت تهیه مسکن ایثارگران شد.
کد خبر: ۴۶۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ - 20July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «عباس پورحسن» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در نشست بررسی روند اجرایی تفاهم‌نامه زمین و مسکن ایثارگران، اظهار داشت: احیای حقوق مسکوت مانده ایثارگران ضروری است و روند تعرفه زمین جهت تهیه مسکن ایثارگران باید تسریع شود.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای ایثارگران فرصت مناسبی ایجاد کرد تا بتوانیم حقوق مسکوت مانده ایثارگران را احیا کنیم؛ اما نیازمند توجه جدی دستگاه‌ها در این زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خدمت به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر یک تکلیف شرعی و قانونی است؛ لذا مجموعه راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی اجرای این تفاهم‌نامه را در دستور کار قرار دهند تا بخش عمده‌ای از نیاز مسکن جامعه هدف تأمین شود.

پورحسن با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای اجرای بند‌های ۸ و ۱۲ سیاست‌های کلی نظام ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌منظور تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران و فصل دوم جامع خدمات‌رسانی به جامعه هدف برای تأمین مسکن و رفع مشکلات مربوط به اشتغال آن‌ها به امضا رسیده است، افزود: برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای تأمین مسکن تعداد دو هزار و ۸۴۶ نفر از ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برابر اختیارات استاندار آذربایجان شرقی، اقدامات لازم برای شناسایی، الحاق و یا تغییر کاربری زمین‌های قابل واگذاری با حداقل تفکیک، تأمین زمین مناسب برای واگذاری به‌صورت مشاعی با حداقل تفکیک با اولویت شهر‌های تبریز به‌تعداد یک هزار و ۳۴۷ مورد، مرند ۲۸۸، مراغه ۲۴۸، میانه ۲۳۵، شبستر ۹۸، سراب ۸۴، بناب و اهر ۷۹، اسکو ۵۳، هشترود ۴۹، جلفا ۴۴، بستان‌آباد ۴۳، ملکان ۴۲، کلیبر ۳۲، عجب‌شیر ۲۷، هوراند ۲۴ نفر تا پایان سال جاری توسط اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از جمله مفاد تقاهم‌نامه مربوط به تأمین مسکن است.

پورحسن تصریح کرد: انتظار می‌رود طرف‌های موضوع این تفاهم‌نامه به آن به مثابه یک قرارداد همکاری بنگرند، تا بخش مهمی از مشکلات و چالش‌های محوری جامعه ایثارگری که همان اشتغال و مسکن است، به‌زودی رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها