نگاهی به زندگی شهید «سید محمّد موسوی»؛

شهیدی که عاشق ولایت بود و به امام و انقلاب عشق می‌ورزید

«سید محمد موسوی» در چهارم آبان‌ سال ۱۳۴۵ در شهرستان «اردکان» متولد شد و در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۱ در منطقه فکه در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ - 20July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مردانی که منشأ خدمات بزرگ در اسلام و مایه افتخار یک ملت شده‌اند از بدو تولد گوهر وجودشان لبریز از صفا و خلوص بوده و هست. شهدا از زمره این گروهند که خالق یکتا این لیاقت و شایستگی را در وجودشان به ودیعه نهاده که در زمان مناسب بروز می‌کند.

دقت در دوران زندگی شهدا که میراثی گران‌بها برای انقلاب اسلامی و کشور ما هستند، یکی از راه‌های رسیدن به این واقعیت است. شهدایی که، امنیت و اقتدار را برای هم‌میهنان خود رقم زدند تا افتخاری برای نسل آینده باشند.

شهید «سید محمد موسوی» یکی از افتخارات استان یزد است که در ادامه زندگی این شهید را از نظر می گذرانیم.

شهیدی که عاشق ولایت بود و به امام و انقلاب عشق می‌ورزید

زندگی نامه شهید «سیّد محمد موسوی ترک آباد»

شهید «سید محمد موسوی» فرزند سید یحیی، در چهارم آبان‌ سال ۱۳۴۵ در روستای «ترک‌آباد» شهرستان «اردکان»، متولد شد.

دوره ابتدایی را در دبستان «سلمان» ترک‌آباد و دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی هجرت ترک‌آباد با موفقیت پشت سر گذاشت. دوره متوسطه را در دبیرستان شرف اردکان در رشته علوم انسانی شروع کرد. به محض پیروزی انقلاب، با افتخار با پایگاه بسیج همکاری می‌کرد.

علاوه بر اخلاق نیکو و پسندیده، خط بسیار زیبایی داشت. در کار‌های خانه یار مادر و در کار کشاورزی کمک کار پدر بود. مقید به شرکت در نماز اول وقت، جماعت و جمعه بود. در مراسم مذهبی، دعا و عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت داشت. شهید موسوی عاشق ولایت بود و به امام و انقلاب عشق می‌ورزید.

او که همواره در فکر جهاد بود بالاخره آرزویش محقق شد و در بحبوحه جنگ تحمیلی پس از فراگیری آموزش نظامی به صف عاشورائیان پیوست و سنگر عشق و ایثار و جهاد را برگزید و در این راه تا سر حد جان مبارزه کرد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۱ در منطقه فکه در عملیات والفجر مقدماتی به شدت مجروح شد.

اوضاع نامساعد منطقه و آتش پر حجم و شدید دشمن نگذاشت جسم پاکش به پشت جبهه منتقل شود. پس از هشت سال پیکرش، پس از تشییع با شکوه توسط مردم قدرشناس اردکان و ترک‌آباد در گلزار شهدای «ترک‌آباد» درکنار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها