مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران:

امام حسین (ع) در دعای عرفه شیوه ارتباط با خدا را معرفی می‌کند

حجت‌الاسلام «رضایی» گفت: امام حسین (ع) در دعای عرفه یک شیوه ارتباط با خدارا به دنیا معرفی می‌کند.
کد خبر: ۴۶۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 20July 2021

امام حسین (ع) در دعای عرفه مدل ارتباط با معشوق را معرفی می‌کندحجت الاسلام «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرفه و منا و همچنین تبریک عید قربان و بیان اینکه خداوند برای هدایت بشر از ظرفیت‌های هستی بهره گرفت، اعتقادات را مهمترین رکن هدایت دانست و اظهار داشت: روح اعتقادات امامت است و لذا خداوند از نهم تا ۲۵ ذی‌الحجه تابلو‌هایی را نصب کرده است. در این ماه شأن نزول‌هایی وجود دارد که برای اثبات حقانیت مکتب شیعه و امامت و ولایت امیرالمومنین است که در حقیقت برای هر کدام از این تابلو‌ها آیات و روایاتی داریم که بین شیعه و سنی به اجماع رسیده است.

این مسئول در توضیح «سدالابواب» گفت: این آیه یا روایت قدسی از طرف خداوند و توسط جبرئیل نازل شد که تمام در‌هایی که به سمت مسجدالنبی باز می‌شوند، باید بسته شوند و در خانه امیرالمومنین (ع) که نفس و جان پیامبر است باز باشد؛ و این یکی از فضیلت‌هایی امیرالمومنین (ع) است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه دهم ذی‌الحجه روز عید قربان و روز ابلاغ سوره توبه توسط امیرالمومنین (ع) و روز تکرار حدیث ثقلین است، گفت: باید به فضائل امیرالمومنین بیشتر در رسانه‌ها پرداخته شود. ماه ذی‌الحجه از قربان تا غدیر و از غدیر تا مباهله سرشار از اعیاد است و معروف به به ۱۵ روز شاد آسمانی است و این‌ها را اگر بیان کنیم و با استدلال و منطق تبیین کنیم قطعا برای اثبات حقانیت مکتب شیعه به ما کمک خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه عرفه یعنی شناخت و کسی که خود را بشناسد خدایش را شناخته است، گفت: در حقیقت عرفه برای به جا مانده‌های از قدر است و شب قدر و روز قدر دیگری است؛ به فرموده پیامبر کسانی که در ماه مبارک رمضان بخشیده نشدند ملعون هستند و باید در عرفه و عرفات توبه کنند و این بیان نورانی اهمیت این روز را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: دعای عرفه امام حسین (ع) یکی از شاخصه‌های خداشناسی و خودشناسی است و عرفه بهترین موقع برای خودشناسی است و شکستن توهمات مهمترین شاخصه دعای عرفه است. در واقع امام حسین (ع) در دعای عرفه یک شیوه ارتباط با خدا را به دنیا معرفی کردند،

این مسئول با بیان اینکه توحید نقطه مهم ارتباط با خدا است ادامه داد: امروز خدا در زندگی ما، جامعه ما و بین مسئولین کمرنگ شده است و از این جهت دچار مشکلات و گرفتاری‌ها و بلا‌ها هستیم. امام حسین (ع) با ارائه چینشی که ابتدا خداشناسی و بعد خودشناسی را مطرح می‌کند، شبهاتی که دشمنان نسبت به این امام داشتند را پاسخ می‌دهد؛ در واقع حس جهان‌بینی خود را در این دعای شریف عرفه مرور و طبقه بندی کرده است.

این مسئول ادامه داد: چکیده و عصاره این دعا و ارتباطی که اباعبدالله (ع) با خدا دارد محبت خالصانه و بی‌ادعا و بی‌منت است؛ در حالیکه امام (ع) خود برای عاشورا آماده کرده است و این بیانگر روح عبودیت و بندگی امام حسین است. روز عرفه از روز‌های مهمی شناخته شده است و بهترین روز برای شناخت خود و خداوند است. روز عرفه روز استغفار و توبه است و اعمالی دارد که غسل و زیارت امام حسین (ع) از آن جمله است که به زیارت عرفه معروف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار