مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع):

عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) در راه معبود است

حجت‌الاسلام دهفولی گفت: عید قربان از بزرگ‌ترین عیدهای مسلمانان و یادآور فداکاری و ایثار حضرت ابراهیم (ع) در راه معبود خویش است.
کد خبر: ۴۶۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ - 21July 2021

عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) در راه معبود استحجت الاسلام «امید دهفولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: عید قربان از بزرگ‌ترین عیدهای مسلمانان و یادآور فداکاری و ایثار حضرت ابراهیم (ع) در راه معبود خویش است.

وی مطرح کرد: شاید بهترین تعبیر در وصف حضرت ابراهیم (ع) این است که او را قهرمان توحید خطاب کنیم زیرا ابراهیم از جان و مال و فرزند خود گذشت تا رضایت پروردگار خویش را به دست آورد.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع)، پنجمین عمل حج تمتع و دومین عمل منا برای کسی که در حج است، قربانی کردن است. در اسلام قربانی کردن از سنت‌های الهی در حج است که موجب تقرب به خداوند می‌شود.

حجت الاسلام دهفولی بیان داشت: دین اسلام حرمت خاصی برای قربانی قائل بوده و در واقع نمادی از مساوات در راستای عدالت اجتماعی است. قران کریم با بیان داستان‌های آموزنده در واقع اشاره‌ای به پیام‌های آموزنده در مسیر تربیت انسان‌ها دارد.

وی افزود: در داستان ذبح اسماعیل توسط حضرت ابراهیم (ع) خداوند به دنبال نشان دادن حالت خضوع و تسلیم ابراهیم در مقابل حق تعالی است. امام سجاد (ع) می‌فرماید: حکمت قربانی این است که حج‌گزار و قربانی کننده با تمسک به حقیقت پرهیزگاری، گلوی دیو طمع را بریده و او را بکشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار