مقام لبنانی:

آمریکا لبنان را محاصره کرده و اشک تمساح می‌ریزد

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: همه می‌دانند که دولت آمریکا لبنان را تحریم و محاصره کرده و در عین حال همدردی کاذبی با ملت این کشور از خود نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 21July 2021

آمریکا لبنان را محاصره کرده و اشک تمساح می‌ریزدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «علی الخطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های امروز (چهارشنبه) نماز عید قربان به بیان آخرین تحولات این کشور پرداخت.

بر اساس گزارش وب‌سابت «العهد»، شیخ الخطیب از مسؤولان لبنانی خواست برای یک بار هم که شده به مسؤولیت‌های خود عمل کنند و با توافق هر چه زودتر برای تشکیل دولت، از رنج مردم بکاهند.

وی افزود: وظیفه ملی آن است که برای آنچه می‌توان نجات داد تلاش کرد نه اینکه عده‌ای دنبال سهمیه‌های جدید و دستاورد‌های انتخاباتی برای مرحله بعد باشند.

الخطیب تأکید کرد: همه می‌دانند که دولت آمریکا لبنان را تحریم و محاصره کرده است و سیاستمداران لبنانی را تحت فشار قرار می‌دهد تا از باز شدن در‌های لبنان به روی سوریه، روسیه، ایران و چین جلوگیری کند. آمریکا در عین حال همدردی کاذبی با ملت لبنان از خود نشان می‌دهد و در حالیکه کاملا از متحد صهیونیستی خود جانبداری می‌کند به دروغ از نگرانی خود نسبت به منافع لبنانی‌ها سخن می‌گوید.

وی در ادامه گفت: محور مقاومت دستاورد‌های بزرگی در مقابله با محور شرارت داشته است محوری که قوای استعماری آن را رهبری می‌کنند و قصد دارند منطقه را بار دیگر به دوره قیمومیت برگردانند. پروژه این قوای استعماری در تخریب لبنان، سوریه و عراق شکست خورد و آرزوی آن‌ها برای ایجاد «اسرائیل بزرگ» با شکست طرح موسوم به «معامله قرن»، تلاش‌ها برای یهودی‌سازی قدس و از سوی دیگر پیروزی مقاومت در نبرد «سیف القدس» نابود شد.

الخطیب تأکید کرد: امروز با صحنه شکست استعمار جدید در کشورمان رو به رو هستیم و این باعث شده پس از شکست قدرت نظامی برای تسلیم کردن ملت و کشور ما، از قدرت نرم بر پایه فشار‌های اقتصادی و سیاسی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: آنچه مقاومت و ملت در نبرد‌های نظامی به دست آورد در محاصره، جنگ گرسنگی و تحریک علیه مقاومت از دست نخواهد رفت. تنها گزینه کشور‌های و ملت‌های محور مقاومت ایستادگی و همبستگی بیشتر است و پایان این نبرد، پیروزی با نابودی پایگاه اصلی استعمار یعنی رژیم صهیونیستی است.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و شش هزار و ۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

«سعد الحریری» که در اول آبان سال گذشته (۱۳۹۹) مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود، پس از ۹ ماه در ۲۴ تیر انصراف خود را از تشکیل دولت اعلام کرد تا لبنان در اوضاع نابسان کنونی، بار دیگر وارد گردونه سردرگمی شود.

دولت آمریکا مدتی است از ترس افزایش قدرت حزب‌الله و متحدان آن دست به اقداماتی از جمله تروریست خواندن حزب‌الله و تحریم‌های مالی و اقتصادی آن زده است تا با اعمال فشار به دولت لبنان آن هم در سایه تداوم تظاهرات چند ماهه و پس از آن شیوع کرونا، همه مشکلات را به حزب‌الله گره زده و این جنبش را مسبب مشکلات لبنان معرفی کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها