از سوی بایدن؛

آمریکا وضعیت اضطراری علیه لبنان را بار دیگر تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا حالت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید و در این ارتباط کنگره این کشور را نسبت به ادامه وضعیت اضطراری مطلع کرد.
کد خبر: ۴۶۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ - 21July 2021

آمریکا وضعیت اضطراری علیه لبنان را باردیگر تمدید کردبه گزارش بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه خبری کاخ سفید با اننتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حالت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد.

گفته شده علت تمدید وضعیت اضطراری در قبال لبنان به بهانه ادامه فعالیت‌های تهدید کننده برای امنیت ملی آمریکا بوده است.

در بیانیه کاخ سفید گفته شده است که دستور اجرایی حالت اضطراری ملی درباره لبنان که از اول آگوست سال ۲۰۰۷ آغاز شده است، پس از تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه همچنین ادعا‌های دیگری نیز در ارتباط با لبنان مطرح کرده است که از جمله مدعی شده است که ادامه فعالیت‌هایی مانند انتقال سلاح ایران به حزب‌الله که شامل سامانه‌های تسلیحاتی پیچیده فزاینده بوده در راستای تضعیف حق حاکمیت لبنان است و در بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی منطقه نقش داشته و تهدید فوق‌العاده و غیر معمولی برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

در این گزارش گفته شده که این قانون تحت عنوان بخش ۲۰۲ وضعیت اضطراری به صورت خودکار پایان می‌یابد مگر آنکه ۹۰ روز پیش از موعد سررسید رئیس جمهور آمریکا به اطلاع کنگره برساند که این قانون همچنان به مانند دوره قبل ادامه می‌یابد.

آمریکا پیش از این نیز تحریم‌های متعددی علیه مردم و دولت لبنان وضع کرده بود و فقط در سه سال اول دولت ترامپ نزدیک به صد فرد و شرکت لبنانی به بهانه‌های مختلف تحریم شده بودند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها