رئیس جمهور لبنان:

رایزنی‌ پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر مکلف در موعد مقرر انجام می‌شود

عون تأکید کرد که پس از انصراف «سعد الحریری»، رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر جدید مأمور تشکیل کابینه در موعد مقرر انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 21July 2021

رئیس جمهوری لبنان: رایزنی‌های الزام آور در موعد مقرر برگزار خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، میشل عون رئیس جمهوری لبنان به تشریح موضع خود درباره موعد برگزاری رایزنی‌های الزام آور پارلمانی پرداخت.

میشل عون اعلام کرد: رایزنی‌های الزام آور در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد: هرگونه درخواستی برای تعویق این موعد باید توجیه به دنبال داشته باشد.

۲۶ جولای موعد رایزنی‌های پارلمانی الزام آور معرفی شده است.

احتمال بروز انفجار اجتماعی در لبنان دور از ذهن نیست. کشوری که زمانی از آن به «سوئیس خاورمیانه» یاد می‌شد، اوضاع فلاکت باری پیدا کرده است و با فقر، بیکاری، عدم ثبات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند. از اواخر ۲۰۱۹ اوضاع لبنان عقبگرد داشت و سقوط روزانه لیر در مقابل دلار و پیدایش بازار‌های موازی با نرخ ارز بر دامنه مشکلات لبنان افزود.

این در حالی است که براساس ارزیابی‌های بانک جهانی تورم به سمت ۱۰۰ درصد در حرکت است. برای اولین بار در تاریخ لبنان، وزن هر چانه نان به وزن ۹۱۰ گرم به ۳۲۵۰ لیر لبنانی معادل ۲.۱۵ دلار براساس قیمت رسمی رسید. سبد غذایی دیگر در اختیار لبنانی‌ها نیست و چیزی از آن باقی نمانده است. قدرت خرید پنجاه درصد از شهروندان لبنانی بسیار کم شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار