تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه جشنوراه رسانه‌ای امام رضا (ع):

رسانه‌ها بهترین ابزار تبیین حقانیت اهل‌ بیت (ع) هستند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: رسانه‌ها باید از اقیانوس غنی معارف اهل بیت (ع) بهترین استفاده را برای معرفی حقانیت سخن حضرات معصومین ببرند.
کد خبر: ۴۶۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ - 22July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، در آئین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) که امروز (پنج‌شنبه) با حضور جمعی از مدیران ارشد رسانه‌ای کشور و برگزیدگان این جشنواره، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، نبرد امروز دنیا را جنگ رسانه‌ها با ابزار‌های تبلیغ، خبرسازی و مفهوم‌سازی دانست و با اشاره به تعبیرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت کار رسانه و تبلیغ، اظهار داشت: رسانه مهم‌ترین ابزار جنگ بین قدرت‌هاست و قدرت‌های بزرگ با ابزار رسانه اهداف خود را به پیش می‌برند.

وی، نقش رسانه و تبلیغ در طول تاریخ را بسیار موثر دانست و افزود: ابزار رسانه‌ها در طول زمان متفاوت بوده است؛ اما در هر عصر و زمانی همه جریانات چه حق و چه باطل، تلاش می‌کردند از ابزار رسانه بهره ببردند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در نبرد‌های دوران جاهلیت و پس از اسلام، رسانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته است، خاطرنشان کرد: جنگ صفین حدود ۱۸ ماه به طول انجامید و از بی‌نظیرترین نبرد‌های صدر اسلام است. این جنگ در دل خود دنیایی از عبرت‌ها را دارد، در کنار جنگ‌آوران و شمشیرزن‌ها بهترین شعرا به‌عنوان یک رسانه در این جنگ حضور داشته‌اند؛ زیرا این رسانه‌ها بودند که شمشیر‌ها را برای نبرد تیز می‌کردند.

وی یکی از مصادیق روشن کارکرد رسانه را ماندگاری واقعه عاشورا دانست و ابراز داشت: دشمن تصور می‌کرد که بعد از ظهر عاشورا دیگر اسلام ناب نبوی و علوی تمام و در کربلا دفن خواهد شد؛ لذا از انجام هیچ جنایتی ابا نداشت، همان جنایاتی که امروز در داعش تجلی پیدا کرده است؛ اما اقدام رسانه‌ای فاخر حضرت زینب (س) و حضرت زین العابدین (ع) باعث ماندگاری عاشورا شد.

مروی ادامه داد: کار رسانه‌ای حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) آن‌چنان تأثیر شگرفی داشت که یزید ملعون که خود بانی تمام خباثتث‌ها و جنایات عاشورا بود، در کمتر از ۴۰ روز پس از این واقعه مجبور به تبری جستن شد و این نشان‌دهنده قدرت و تأثیر رسانه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تلاش برای تأثیرگذاری بر روی حداقل ۵ میلیون زائر حرم مطهر رضوی در سال، بیان داشت: تحقق این مطالبه معظم‌له را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌دانیم و برای تحقق این مهم نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم. آستان قدس با تمام امکانات در خدمت رسانه‌های کشور است و برای تحقق این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی از رسانه‌ها طلب یاری می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس در فضای مجازی و تلاش برای جذب حداکثری مخاطب در این فضا، عنوان کرد: بر اساس آمار، بارگاه منور رضوی سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر دارد که در مجموع چند سال با در نظر گرفتن زائران خارجی این عدد به ۱۰۰ میلیون نیز می‌رسد، لذا مخاطبان آستان قدس در فضای مجازی نیز باید عددی متناسب با این جمعیت زائران باشند.

مروی نقش رسانه‌ها را در اشاعه فرهنگ رضوی و اسلامی در جامعه کلیدی دانست و افزود: اگر در مواردی مشاهده می‌شود که فرهنگ رضوی در جامعه ما کم‌رنگ شده است، دلیل آن عدم معرفی صحیح معارف و کلام اهل‌بیت (ع) است، رسانه‌ها تأثیر و نقش مهمی در معرفی سخن اهل‌بیت (ع) دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در فعالیت‌های رسانه‌ای باید اصول جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی مورد توجه قرار گیرد، گفت: مردم تشنه حقایق هستند و مکتب اهل‌بیت (ع) سرشار از این حقایق بوده و ماندگاری شیعه در طول تاریخ نیز خود گواهی بر آن است.

وی گفت: رسانه‌ها باید از اقیانوس غنی معارف اهل بیت (ع) بهترین استفاده را برای معرفی حقانیت سخن حضرات معصومین ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار