نماینده ولی فقیه در مازندران:

کارآمدی در نظام با الگوی ولایت غدیر، استقلال کشور را تضمین می‌کند

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: کارآمدی ما در نظام جمهوری اسلامی با الگوی ولایت غدیر، استقلال کشور را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۴۶۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 22July 2021

کارآمدی در نظام با الگوی ولایت غدیر، استقلال کشور را تضمین می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران، صبح امروز (جمعه) در جلسه مجمع نمایندگان مازندران، با بیان اینکه دشمنان سعی کردند تا مردم از حضور در انتخابات منصرف شوند، اظهار داشت: دشمن ناجوانمردانه تبلیغات، سیاه‌نمایی، دروغ‌ها و شایعات فراوان در فضای مجازی و عینی پی‌ریزی کرد، اما پیروز میدان مردم بودند.

وی با بیان اینکه بزرگترین حادثه زمان پیغمبر اکرم (ص)، جریان غدیر است، ادامه داد: پیام غدیر یعنی حکومت‌داری دین و فلسفه سیاسی اسلام در غدیر بر مبنای حکمرانی و حکومت‌داری دین و مردم‌سالاری دینی رقم خورده است و ما باید شاکر خدا باشیم که پیام غدیر را شنیدیم و پذیرفتیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در غدیر چهار نوع بیعت با دل، جان، زبان و دست انجام شد، گفت: غدیر واقعه‌ای است که ۱۴۰۰ سال قبل، در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجری در سرزمین غدیر خم با حضور ۱۰۰ هزار جمعیت اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه برجسته‌ترین جمله غدیر «من کنت مولا فهذا علی مولا» است، تصریح کرد: در غدیر شاعران و نویسندگان و علما، تبیینی و ترویجی و تبلیغی از این حقیقت تاریخی دفاع کردند تا غدیر به فراموشی سپرده نشود.

محمدی لائینی با بیان اینکه غدیر عملی امروز برای ما اتفاق افتاده است، ادامه داد: پیام غدیر حکومت‌داری دین است و دین می‌تواند هم دنیا را اداره و هم آخرت را آباد کند؛ دین در حوزه سیاسی و سیاست ورود پیدا کرد و این پیام دین است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مردم با شعار حکومت علی در سال ۱۳۵۷ انقلاب کردند، افزود: باید بدانیم موفقیت و عدم موفقیت ما در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است و ناکارآمدی ما موجب زیر سلطه رفتن رویکرد انقلاب می‌شود و کارآمدی ما در نظام جمهوری اسلامی با الگوی ولایت غدیر، استقلال کشور را تضمین می‌کند.

محمدی لائینی افزود: موفقیت و کارآمدی امروز ما، غدیر دیگری در بستر اعتقادی رقم می‌زند و گذشته این کشور که زورگویی بوده است را نیز نفی می‌کند.

امام جمعه ساری بیان کرد: نمایندگان استان مازندران با توجه به شرایط و موقعیت و ظرفیت استان می‌توانند ریل‌گذاری خوبی را داشته باشند؛ چراکه امروز در بخش تولید خلاء و نواقص قوانین زیادی را داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مجلس به مقوله نظارت باید با جدیت وارد شود و امروز نظارت از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار