نماینده ولی فقیه در مازندران:

اجازه آشوب به عوامل مزدور آمریکایی را نمی‌دهیم

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: اجازه آشوب به عوامل مزدور نمی‌دهیم و آمریکا و عوامل آمریکا را از میان صفوف مردم با شعار «مرگ بر آمریکا» بیرون خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ - 23July 2021

اجازه آشوب به عوامل مزدور آمریکایی نمی‌دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان تقوای الهی را مهمترین عامل سلامت جسمی و روحی دانست و اظهار داشت: تقوا سلامت اجتماعی و جسمی و مادی و امنیت در برابر شیاطین را نیز تضمین می‌کند و باید این مهمترین مولفه زندگی، سلامت، امنیت، رشد، تعالی در تقوا را در زندگی به صورت قوی داشته باشیم.

وی بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و حفاظت شخصی در مقابل بیماری کووید ۱۹ و کرونا تأکید کرد و افزود: تعظیم شعائر خدا و شعائر دینی نشانه تقوا است و همه مناسک دینی شعائر دینی است.

محمدی لائینی با اشاره به تجلیل از امامان و تجلیل از مناسبت‌های اهل بیت (ع) و در پیش بودن ولادت امام هادی (ع) نسبت به تجلیل این امام و این مناسبت فرخنده در فضای مجازی و نصب پرچم توسط بازاریان تأکید کرد و اظهار داشت: نمازجمه، حج، عرفه، ماه محرم و حجاب و چادر شعائر دینی هستند و بی‌احترامی به این‌ها نشانه بی‌تقوایی است.

پیام غدیر نسل به نسل تبلیغ شود

امام جمعه ساری جریان غدیر را مهمترین شعائر الهی دانست و افزود: باید خدا را شکر کنیم که ما را با غدیر آشنا کرده است و غدیر را باید متناسب با شرایط تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم دهه غدیر و دهه امامت و ولایت و روز غدیر را تجلیل و تعظیم کنیم و به ولایتمداری خود افتخار کنیم، به سه غدیر تاریخی، غدیر تبلیغی و غدیر عملی اشاره کرد، افزود: پیام غدیر نسل به نسل باید تبلیغ شود تا این حقیقت بماند و امروز وظیفه داریم غدیر را جدی بگیریم.

محمدی لائینی گفت: اصل غدیر بر اساس حکومتداری دین است و تفکیک بین دین و سیاست غدیر را زیر سوال می‌برد؛ پس عملکرد امروز ما غدیر دیگری است و مسئولین می‌توانند با عملکرد خود غدیر را تثبیت کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان خدمات و قوت‌های نظام را نادیده می‌گیرند، ادامه داد: ناکارآمدی و بی‌تدبیری برخی مسئولین بحران آب خوزستان را رقم زد و باید پاسخگوی بودجه‌ای که برای این امر اختصاص یافته است، باشند.

محمدی لائینی با بیان اینکه خوزستان در دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید و بیشترین آسیب را در جنگ تحمیلی دید، گفت: امروز نباید با وجود ثروت‌های عظیم نفتی در شرایط بحرانی قرار بگیرد و این مسئله نشان از بی‌کفایتی برخی مسئولین است.

وی با بیان اینکه جریان آب در مازندران نیز در وضعیت حاد قرار دارد و توانستیم ۱۲ درصد آب‌های سطحی را مهار کنیم، اظهار داشت: بسیاری از روستا‌های ما توسط بسیج و سپاه آبرسانی می‌شوند و خطر ریزگرد‌ها و گسترش بیابان، تالاب‌ها و جزیره میانکاله را تهدید می‌کند.

فردای مازندران امروز خوزستان است

محمدی لائینی با بیان اینکه بخاطر بی‌کفایتی برخی مسئولان، صد‌ها هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امیرآباد در حال پوسیدن است و دام‌ها و احشام بعلت نداشتن خوراک دام عمدا ذبح می‌شوند، گفت: همچنین جنگل‌های هیرکانی در معرض خطر قاچاق است و صنعت چوب و کاغذ در حال تعطیلی است و فردای مازندران امروز خوزستان است و مسئولین باید به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه دشمنان ما در بیرون و عوامل‌شان در داخل از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند و جریان مطالبات بحق مردم و اعتراض‌ها را به سمت نظام پیش می‌برند، تصریح کرد: نظام برای ما مورد مطالبه نیست و ما از مسئولان ناکارآمد گلایه‌مند هستیم نه نظام.

وی تأکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم عوامل اندک آشوب‌طلب و مزدور استکبار جهانی شلوغ‌بازی دربیاورند و ما مطالبات بحق مردم را حق مردم می‌دانیم و اجازه آشوب به عوامل مزدور نمی‌دهیم و آمریکا و عوامل آمریکا را از میان صفوف مردم با سنگ «مرگ بر آمریکا» بیرون خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار