امام جمعه مهریز در نشست خبری مطرح کرد؛

اصحاب رسانه باید مطالبه‌گری کنند

حجت‌الاسلام «محی الدینی» از خبرنگاران خواستار مطالبه گری شد و گفت: مسائل و مشکلات شهرستان را باید به گوش مسئولین انتقال دهید، معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری وجود دارد که خبرنگاران باید مسئولین را به چالش بکشانند.
کد خبر: ۴۶۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ - 23July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در نشست خبری که امروز(جمعه) با حضور خبرنگاران این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر خم و روزهای مباهله و خانواده و با اشاره به ۵ مرداد، روز اقامه اولین نماز جمعه در کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: این روز به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۵۸ توسط آیت‌الله «طالقانی» اقامه شد که روز نماز جمعه هم نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۰۰ پایگاه عبادی سیاسی در کشور وجود دارد افزود: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که توسط امام راحل(ره) ایجاد شد.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه نماز جمعه در راس همه امور است تصریح کرد: از عنایات خداوند متعال بر نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران نماز جمعه، نماز عبادی و سیاسی است. نماز جمعه نماز ولایت است و در این اجتماع مردم حضور پیدا می کنند و از برکات این نماز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد ادامه داد: یکی از این اجتماعات، اجتماع روزانه است که نماز جماعت است که هر روز مردم به این فیض نائل می شوند و توفیق دارند و در نماز جماعت شرکت می‌کنند و ثواب های بسیاری هم دارد. یکی از اجتماعات نماز جمعه است، که ثواب فراوانی دارد و یک سوره در قرآن به این نامگذاری شده است.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به فرمایشات پیامبر(ص) درباره اهمیت نماز جمعه ادامه داد: اگر مردم میدانستند چقدر این نماز جمعه ثواب دارد برای شرکت در آن نماز با هم دعوا می کردند. اما متاسفانه ما می‌بینیم که یک مقدار اهمیت آن کم شده است و حضور کمرنگ شده است.

وی افزود: شرکت در نماز جمعه حج فقراست، اجتماع دیگری که اسلام به آن اهمیت می دهد و سالانه است و یک بار اتفاق می افتد، حج است. شرکت در این اجتماعات بسیار اثربخش است و اگر ما به این مطلب برسیم قدر نمازهای جمعه را می دانیم، نمازی که حاصل خون شهداست، حاصل خار چشم دشمنان است.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران جهت پوشش اخبار این آیین عبادی سیاسی افزود: امام راحل(ره) می فرماید: خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقواست، خدمت ما از نوع خدمت فرهنگی است، نمازی که به آن سفارش شده است اولین واجب در اسلام است، نمازی که امام حسین (علیه السلام) برای آن شهید شد؛ لذا خدمت به این نماز خدمت به دین است، قلم میزنید برای نماز جمعه، قدم برمی دارید، هر حرکتی، هر کاری، بدانید یک خدمت بزرگ است و تقواست.

وی با اشاره به به ملاقات های مردمی در دفتر امام جمعه این شهرستان ادامه داد: در دفتر امام جمعه در شهرستان به طور میانگین روزانه ۲۰ نفر از مردم ملاقات دارند و به بیان مشکلات خود می‌پردازند.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه دفتر امام جمعه بودجه خاصی ندارد که تامین شود ادامه داد: خیرین و کمک های مردمی هستند که با استفاده از آنها و وجوهات شرعی که پرداخت می شود و طبق اجازه‌ای که از مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی داریم در اخذ وجوهات شرعی، زکات همه صرف امورات فرهنگی، سادات و فقرا می شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۴۰۰ بسته غذایی در قالب کمک های مومنانه توسط دفتر امام جمعه شهرستان اذعان داشت: بسته‌های غذایی یا مبالغی در قالب کارت هدیه یا مبلغ نقدی به نیازمندان در حد توان اهدا شده است.

امام جمعه شهرستان ادامه داد: مکاتبات اداری و نامه های مردمی که ارسال می شود در بحث‌های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم و اخباری که مرتبط با دفتر هستند پیگیری خواهند شد.

وی در رابطه با حضور مسئولین در نماز جمعه گفت: متاسفانه حضور مسئولین در نمازجمعه کمرنگ است و معضلی است که مسئول ما در شهرستان در نمازجمعه حضور ندارد.

حجت الاسلام محی الدینی از خبرنگاران خواستار مطالبه گری شد و افزود: مسائل و مشکلات شهرستان را باید به گوش مسئولین انتقال دهید، معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری وجود دارد که خبرنگاران باید مسئولین را به چالش بکشانند.
 
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در شهرستان وجود دارد افزود: کم آبی، بیکاری، آلودگی هوا، کارخانجات، مسائلی است که باید به آنها پرداخته شود و کسی از مسئولان مطالبه نکرده است. سهم دولت در شهرستان مهریز چقدر است؟ پروژه‌ها توسط خیرین برگزار و اجرا شده است اما سهم دولت چقدر بوده است؟ این همه کارخانجات و معادن صنعتی و معدنی در شهرستان داریم در بسیاری از کارخانجات غیر بومی‌ها استخدام شده‌اند، بسیاری از منازل مسکونی توسط غیربومی‌ها اجاره شده اند.
 
امام‌جمعه مهریز یکی از برنامه‌های مهمی که برخی هفته‌ها در حاشیه برگزاری این آیین برپا می‌شود میزخدمت ذکر کرد که در جریان آن مسئولان و کارمندان هر اداره و نهادی به مردم خدمات ارایه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه میز خدمت فقط تشریفاتی شده است گلایه کرد و افزود: میز خدمت باید برای خدمت به مردم برگزار شود نه فقط برای عکس گرفتن و رفتن. بسیاری از اداره مشکلات مردم را حل و فصل کردند و خدمات زیادی را به مردم ارائه کردند ولی بسیاری از دستگاه ها صرفا جهت گرفتن عکس میز خدمت برگزار رفتند و این زیبنده نیست. باید برای حل و فصل مشکلات مردم تلاش کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار