کلاه هوشمندانه‌ای که شهید دوران بر سر جنگنده‌های بعثی گذاشت

سرتیم خنثی‌سازی در نیروی هوایی ارتش روایتی از شجاعت شهید عباس دوران در مواجهه با جنگنده‌های بعثی را در ایام اولیه جنگ تحمیلی ارائه کرد.
کد خبر: ۴۶۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 24July 2021

عباس قهرمان واقعی بودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، انتشارات مرز و بوم در صفحه اینستاگرامی خود روایتی را از جواد شریفی‌راد، سرتیم خنثی‌سازی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از شجاعت شهید عباس دوران در روز اول جنگ تحمیلی منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید.

«روز ۳۱ شهریور در فاصله‌ای که هواپیما‌های عراقی حمله کرده بودند، عباس دوران کار عجیب و غریبی کرده بود. یک دوستی داشتم به اسم عراقی که در اتاق کنترل مهرآباد کار می‌کرد. عراقی برای من تعریف کرد به محض اینکه مهرآباد را بمباران کردند، عباس دوران رفته بود روی بال هواپیما.

در هواپیمای شکاری از بیرون باز می‌شود. عباس دوران قهرمان واقعی جنگ بود عباس رفته بود روی بال هواپیما، به اتاق کنترل گفته بود: «به من اجازه بده، من بلند می‌شوم.» عراقی می‌گفت از اتاق کنترل گفتم: «عباس، این هواپیما چیزی بهش نیست، ما حق نداریم درب انبار‌های مهمات را باز کنیم.»

عباس یک فحش آبدار بهش داده بود، گفته بود: «فلان فلان شده، این رو تو می‌دونی، اون هواپیما که نمی‌دونه زیر بال هواپیمای من چیزی نیست. من اگه بلند شم، اون دیگه نمیاد.» این هم چیزی بود که دوستم از شجاعت عباس دوران برایم تعریف کرد.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار