مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان:

انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس است

سرهنگ مصطفی پور با بیان اینکه انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند جریان مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس را افزایش دهند و آن را در جامعه نهادینه کنند.
کد خبر: ۴۶۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ - 24July 2021

انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس استسرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، درباره تشکیل رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌های استان گیلان اظهار داشت: تشکیل گروه ادبیات پایداری در دانشگاه‌های گیلان یکی از مطالبات اساتید و دانشجویان به‌ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی بوده و این رویکرد در حال تقویت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: خرداد امسال همایش استانی «ادبیات پایداری» در گیلان با حمایت خوب «محمد دوستار» ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار و مقالات خوبی دریافت شد.

وی با بیان اینکه همایش «ادبیات پایداری» اسفند امسال در سطح ملی در گرایش‌های مختلف در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد، افزود: با همکاری مدیریت دانشگاه گیلان و برخی از اساتید این دانشگاه پیگیر برگزاری همایش ملی ادبیات پایداری هستیم.

 مصطفی‌پور با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: تشکیل رشته ادبیات پایداری سبب تربیت نسلی می‌شود که می‌تواند حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در آینده به صورت علمی و کارشناسانه دنبال کند و به نسل آینده انتقال دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه، تاکید کرد: حضرت امام خامنه‌ای همواره بر انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس تأکید دارند و یکی از دغدغه‌هایشان، تحریف دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان متذکر شد: اگر موضوعات دفاع مقدس خوب و علمی نگاشته نشود با گذشت زمان در معرض تحریف قرار می‌گیرد کما اینکه اکنون نیز کم و بیش در فضای اجتماعی و مجازی شاهد تحریف دفاع مقدس و عملیات‌های آن هستیم و این تحریف‌ها در فضای مجازی بر ذهن و افکار جوانان ما رسوخ می‌کند.

وی تحریف دفاع مقدس را یک هشدار دانست و اظهار داشت: نسلی که خود دفاع مقدس را شکل داده اکنون باید پای کار بیاید و حقایق واقعی دفاع مقدس را نگاشته و ماندگار کند تا در آینده کسی نتواند آن را تحریف کرده و طرح نادرستی از آن را عنوان کند.

مصطفی پور با بیان اینکه متولیان فرهنگی نتوانستند آن‌طور که باید حق دفاع مقدس را ادا کنند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند دفاع مقدس یک گنج است و هر کس با هر سلیقه‌ای به آثار دفاع مقدس مراجعه کند می‌تواند از این گنجینه، گوهر‌های ناب را برداشت کند.

وی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند در حوزه دفاع مقدس می‌توانید چند برابر کار کنید بدین معنا است که خیلی از کار‌ها هنوز انجام نشده است؛ متولیان فرهنگی باید در حوزه دفاع مقدس در همه بخش‌های فرهنگی و هنری نقش‌آفرینی و به فرموده مقام معظم رهبری تلاش خود را صد برابر کنند.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، متذکر شد: مراجعات اکثر رسانه‌ها و تلاش آن‌ها برای تولید محتوا را بیشتر در مناسبت‌هایی مانند هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و یا سوم خرداد شاهد هستیم لذا پرداختن به دفاع مقدس در رسانه‌ها جای کار بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس است تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند جریان مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس را افزایش دهند و آن را در جامعه نهادینه کنند.

مصطفی پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر می‌خواهیم فرهنگمان درست باشد باید فرهنگ ناب دفاع مقدس را پیاده کنیم، افزود: رسانه‌ها باید این امر را از متولیان فرهنگی مطالبه کنند و جدای از تولید محتوا، انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار