مروری بر زندگی سرباز شهید «فرمانعلی مولایی»

«فرمانعلی مولایی» از شهدای دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در کسوت سربازی بود که قبل از آغاز عملیات «مرصاد» در رویارویی با منافقین به‌ شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 25July 2021

نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید «فرمانعلی مولایی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حضور سربازان جان بر کف و دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف دفاع و حراست از تمامیت ارضی میهن اسلامی و دفع تجاوز‌ها و شرارت‌های دشمنان، به‌خصوص منافقین کوردل، یکی از افتخارات این مجموعه‌ی نظامی در کنار سایر قوای مسلح است.

«فرمانعلی مولایی» فرزند «صفرعلی»، از شهدای گران‌قدر ارتش بود که مرداد سال ۱۳۶۷ بر اثر حمله کور منافقین به میهن اسلامی در عملیات موهوم «فروغ جاویدان» به شهادت رسید.

وی متولد پنجم خرداد سال ۱۳۴۷ در روستای «آغچه ریش» از توابع شهرستان «هشترود» بود که به شغل جوشکاری اشتغال داشت و با رسیدن به سن سربازی، خدمت خود را در ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

سوم مرداد سال ۱۳۶۷ وقتی منافقین با عملیات شوم خود تحت عنوان «فروغ جاویدان» در بخش‌هایی از شهر‌های مرزی غرب کشور پیشروی کردند، «فرمانعلی مولایی» به‌عنوان یکی از سربازان میهن که در لشکر ۸۱ باختران خدمت می‌کرد، قبل از آغاز عملیات «مرصاد»، به مصاف منافقین رفت و بر اثر اصابت گلوله به سینه‌اش، در «اسلام‌آباد غرب» به فیض عظیم شهادت نائل آمد و نام پرافتخارش در زمره شهدای ارتش ثبت شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای روستای «اکبرآباد» از توابع شهرستان «رباط کریم» به خاک سپرده شد و خانواده معظم وی پس از آن، در منطقه «علی‌آباد» سعدگان قم سکونت یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار