شهید «محمود اخلاقی»:

گوش به فرمان امام امت باشیم

در وصیتنامه شهید «محمود اخلاقی» آمده است: خدایا تو خود شاهد بودی که فقط برای رضای تو و دفاع از اسلام، جبهه رفته‌ام. از تمام دوستان و آشنایان می‌خواهم گوش به فرمان امام امت باشند.
کد خبر: ۴۶۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ - 25July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، شهید «محمود اخلاقی» فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و اهل شهرستان «سمنان» است که زندگی‌نامه این شهید والامقام را در ادامه می‌خوانید.

 فرمانده شهید

محمود اخلاقی» در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان سمنان دیده به جهان گشود. وی در دوران تحصیل در امور کشاورزی نیز به پدر خود یاری می‌رساند و از همان دوران کودکی دارای روحیه تلاشگر و خستگی ناپذیری بود. شهید اخلاقی پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی وارد دانشگاه سمنان (مدرسه عالی تکنولوژی) شد و در رشته طراحی صنعتی فارغ التحصیل گردید. در زمان دانشجویی فعالیت چشمگیری علیه رژیم طاغوت داشت. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از همان ابتدای تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد انقلابی در آمد و در همان زمان در مناطق غرب کشور و کردستان حضور پیدا کرد.

ایشان از ابتدای جنگ تحمیلی حضوری فعال و چشمگیر در مناطق جنگی داشت؛ به طوری که ایشان حتی در هنگام تولد فرزندان خود در جبهه‌ها بود و به خاطر همین حضور فعال و لیاقت و شجاعتی که در وجودشان بود به عنوان فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) منصوب شد.

اخلاقی به دفعات مجروح شد که اولین آن در عملیات بستان بود ولی ایشان پس از بهبودی مجدداً به خاطر عشق و علاقه و ایمانی که به هدف خود داشت به جبهه‌ها عازم شد و در این زمان یک چشم خود را از دست داد. سرانجام این شهید بزرگوار در شبیخون ناجوانمردانه منافقین کوردل به مرز‌های میهن اسلامی در منطقه عملیاتی مرصاد در صبح روز هفتم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا رسید.

وصیت نامه شهید

خدایا تو خود شاهد بودی که فقط برای رضای تو و دفاع از اسلام، جبهه رفته ام. از تمام دوستان و آشنایان می‌خواهم گوش به فرمان امام امت باشند. از پدر و مادر و برادران و خواهران و دوستان و همچنین از همسرم می‌خواهم که اگر از اینجانب بدی دیده اند مرا ببخشند و از همسرم می‌خواهم که از فرزندانم خوب مواظبت کند و آن‌ها را خوب تربیت کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار