قساوت داعش‌گونه منافقین در عملیات خائنانه «فروغ جاویدان»

عملیات مرصاد نبردی است که در تقابل با تهاجم گروهک منافقین طرح‌ریزی شد و فرماندهی نیرو‌های ایرانی در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی بود که پس از چند روز درگیری در نهایت نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند.
کد خبر: ۴۶۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵ - 27July 2021

نمایش قساوت داعش‌گونه منافقین در عملیات خائنانه «فروغ جاویدان»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پنجم مرداد ۱۳۶۷ سالروز عملیات مرصاد است؛ پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و برقراری آتش‌بس بین ارتش متجاوز حزب بعث عراق و جمهوری اسلامی ایران، اعضای پناهنده شده سازمان به‌اصطلاح مجاهدین خلق (منافقین) به ارتش متجاوز صدام، با جمع‌آوری دیگر ضد انقلابیون از کشور‌های مختلف اروپایی، نیرویی فراهم و با بهره‌گیری از جنگ‌افزار‌های اهدایی صدام از تنگه پاتاق در غرب کشور به ایران حمله کردند.

نیروی هوایی صدام با حمایت مقدماتی، آن‌ها را برای ورود به عمق خاک ایران ترغیب کرد؛ اما عملیات مرصاد در تاریخ پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ و به‌منظور مقابله با منافقین در مناطق اسلام‌آباد غرب آغاز شد. در این عملیات با فرماندهی سپاه پاسداران و پشتیبانی هوانیروز ارتش، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام‌آباد ـ پلدختر وارد عمل شدند و نیرو‌های ضدانقلاب را در دو مرحله سرکوب کردند.

عملیات شیمیایی  

همزمان با عملیات فروغ جاویدان از سوی سازمان مجاهدین خلق، ارتش عراق نیز در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۶۷ چندین روستای ایران در اطراف کرمانشاه را با بمب‌های گاز خردل و گاز اعصاب بمباران کرد. این بمباران‌ به شهادت صد‌ها غیرنظامی و مجروحیت چندین هزار نفر از افراد غیرنظامی انجامید.

کشتار بیمارستان اسلام‌آباد غرب  

در تاریخ ۴ مرداد ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و حمله سازمان مجاهدین خلق به خاک ایران و پس از اشغال شهر مهران توسط سازمان مجاهدین خلق، نیروی‌های این سازمان، مجروحان مستقر در بیمارستان را قتل‌عام کرده و اجساد آنان را در محوطه بیمارستان به آتش کشیدند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار