بیانیه‌ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت عملیات مرصاد؛

«عملیات مرصاد» نماد بصیرت در برابر جریان نفاق و نفوذ بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت عملیات مرصاد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ - 25July 2021

بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت عملیات مرصادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت عملیات مرصاد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر جنگ تحمیلی و هجوم همه‌جانبه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی حاوی رخدادها و حوادث آموزنده و عبرت‌انگیز است که تأمل و تعمق پیرامون آن خواهد توانست کشور و جامعه را با هوشمندی و درایت در بستر تاریخ و آوردگاه‌های حساس و سرنوشت‌ساز آینده راهنمایی کند.

عملیات خیانت بار منافقین موسوم به «فروغ جاویدان» که با شعار «از مهران تا تهران» طراحی شده بود از خطاهای راهبردی منافقین و دشمن بعثی و محاسبات غلط حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صدام از وضعیت نظامی جمهوری اسلامی ایران در آن روزها بود. عملیات مرصاد که با رمز مقدس «یا صاحب‌الزمان (عج)» در پنجم مرداد ماه سال 67 برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده در خطوط جبهه میانی جنگ با همدلی و اتحاد نیروهای ارتش بویژه هوانیروز و نیروی هوایی با سپاه پاسداران انجام گرفت طی دو مرحله با درهم کوبیدن منافقین و ضدانقلاب و متلاشی شدن یگان‌های نظامی آنان و صدها کشته و مصدوم، پیروزی بزرگ فرزندان خمینی کبیر (ره) را رقم زد.

عملیات مرصاد از یک سو نمادی ماندگار و الهام‌بخش از وحدت، یکپارچگی ملی و عزم و اراده امام و امت در جامعه اسلامی برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های سترگ انقلاب اسلامی و از سوی دیگر مظهر نفرت‌ و بیزاری ملت ایران از جنایتکاران و ستون پنجم دشمن در هشت سال دفاع مقدس و چه بسا در همیشه تاریخ این سرزمین است.

اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان شمالی با تأکید برضرورت بازنمایی مقاومت و پایداری ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی و برکات و پیامدهای آن به‌ویژه در شرایط امروز مصاف با جنگ اقتصادی جبهه دشمن، یاد و خاطره شهیدان حماسه‌ساز و همیشه جاوید هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات غرورانگیز مرصاد بالاخص امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار