سردار خضرایی:

«آزادگان» باید به عنوان مدیران کشور منصوب شوند

مدیرعامل باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: آزادگان باید به عنوان مدیران کشور منصوب شوند چرا که جنس‌شان جنس مقابله با تحریم است، متاسفانه ما برای آزادگان هویت اجتماعی قائل نیستیم. امروزه نه تنها شناخته نمی‌شوند بلکه مورد بی‌حرمتی نیز قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 21May 2015

«آزادگان» باید به عنوان مدیران کشور منصوب شوند

به گزارش دفاع پرس، سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه دفاع مقدس و ترویج مقاومت، با توجه به اطلاعات ارزشمند رزمندگان از دوران دفاع مقدس گفت: ما باید خیلی زودتر از بسیاری منابع استفاده کنیم اگر حق کسی را در دریافت اطلاعات ضایع کنیم اخلاق مدارانه نیست. لزوماً آنچه که یک فرمانده میداند همه واقعیتهای دفاع مقدس نیست. فرمانده از منزلگه کنترل و طرح ریزی با جبهه آشناست اما یک رزمنده نگاهش به وضعیت فعلی دشمن و رفتار رزمندگان در صحنه است.

گاهی نگاه یک رزمنده خیلی پیشتر از یک فرمانده است/جنس اخلاق و تقوا را باید از رزمنده سوال کرد

وی با بیان اینکه استفاده از اطلاعات رزمندگان به عنوان مسائل اخلاقی، امروز میتواند مورد استفاده جامعه قرار گیرد، تصریح کرد: گاهی اطلاعات یک رزمنده خیلی پیشتر از نگاه فرماندهان است. نگاه فرماندهان نگاه بالاتری است اما جنس اخلاق و تعهد و تقوا را باید از فرد رزمنده سوال کرد. یعنی مثلا من مشتاق هستم اطلاعات و اخبار را از یک درجه دار و افسر جزء و یک بسیجی بپرسم تا اینکه خودم درمورد آنها حرفی بزنم.

جنس یک فرد ِ آزاده؛ جنس یک آدم معمولی نیست

مدیر عامل موزه دفاع مقدس و ترویج مقاومت با اشاره به اینکه ما رزمندگانی داشتیم که هشت سال، 10 سال و حتی بیشتر در اسارت بودند، افزود: من چهار پنج سال است که دارم خاطرات آزادگان را میخوانم یا میشنوم هر روز که میگذرد با حیرت بیشتری اینها را میخوانم باور کردنی نیست جنس آزاده نمیتواند جنس آدم معمولی باشد. باور ندارم افرادی که از اسارت به آزادی برگشتند همان آدمهایی هستند که به اسارت رفتند اینها حتما افرادی هستند که باید به شدت مورد مراقب باشند.

برای آزادگان هویت اجتماعی قائل نیستیم / آزادگان باید به عنوان مدیران کشور منصوب شوند

 سردار خضرایی ادامه داد: از آزادگان باید استفادههای بسیاری کرد، نه استفاده در دریافت اطلاعات. بلکه اینها به عنوان افراد سختیکشیده و افرادی که در عین سختی نوآوریهای بسیار داشتند آزادگان میبایست به عنوان مدیران کشور منصوب شوند جنسشان جنس مقابله با تحریم است آنها میدانند چگونه از گردونه اسارت شخصی و جامعه و... استفاده کنند. متاسفانه ما برای آزادگان هویت اجتماعی قائل نیستیم.

آزادگان نه تنها شناخته نمیشوند بلکه مورد بیحرمتی هم قرار میگیرند

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: امروز فردی که صدای خوبی دارد ببینید چقدر مشهور میشود و چقدر برای خواندنش اعتبار میدهند؟ در صورتی که به طور طبیعی اگر این خواندن نباشد صدمه جدیای به فرهنگ کشور وارد نمیشود. منظور من کسانی هستند که طبع خوانندگیشان منحصر به فرد و خاص نیست و بیانشان نیز موضوع خاصی را مطرح نمیکند اما در این بین کسانی هستند که برای حفظ نظام و انقلاب تلاش کردهاند؛ اما متاسفانه امروزه نه تنها شناخته نمیشوند بلکه مورد بیحرمتی نیز قرار میگیرند حفظ حرمتهای اجتماعی لزوما محدود به برگزاری اعیاد و موالید و فوتها نیست.

اگر جمعی از آزادگان مسئولان کشوری باشند هیچوقت به بیتالمال جفا نمیکنند

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما باید آزادگان را جمع کنیم و بگوییم تجربهتان را در اختیار دیگران قرار دهید، توضیح داد: اینکه چگونه آن شرایط را تحمل کردهاند همهاش آموزش است. یقین دارم اگر جمعی از آزادگان به عنوان مسئولان کشوری ما باشند، هیچوقت به بیتالمال ما جفا نخواهند کرد و به دلیل سختیکشیدنها همیشه مراعات دیگران را میکنند تا آنها سختی نکشند با تحمل خوب پاسخ بقیه را میدهند و میتوانند آرمانهای نظام و انقلاب را بهتر جلو ببرند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها