مسئول بسیج هنرمندان همدان:

چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» در همدان برگزار می‌شود

«ترکاشوند» گفت: چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» نیمه دوم آبان سال جاری در استان همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 25July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، «امیر ترکاشوند» مسئول بسیج هنرمندان همدان امروز (3 مرداد) در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: طبق سال‌های گذشته، جشنواره ملی «حبیب حرم» که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به صورت دوسالانه برگزار می‌شد، امسال نیز با میزبانی این سازمان و حضور پر شور هنرمندان سراسر کشور و جمعی از هنرمندان کشورهای اسلامی محور مقاومت با فراخوان آثاری از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، پاکستان، افعانستان و یمن برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی، معرفی و حمایت هنرمندان متعهد در کشور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی بیشتر شهدای شاخص از جمله سردار شهید حاج حسین همدانی و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: جشنواره «حبیب حرم» در پنج بخش و در رشته‌های هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر، ادبیات پایداری و مقاومت و عکس با محوریت سردار شهید حاج «حسین همدانی»، جبهه مقاومت، ایثار و شهادت، پدران و مادران و فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

ترکاشوند تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم توسط دبیران جشنواره‌های پنجگانه در این جشنواره سراسری مورد تاکید بوده و اختتامیه این جشنواره نیز در  آبان ماه سال جاری است.

وی بیان داشت: بخش ویژه جشنواره شامل نقش سازنده سرلشکر شهید حاج «حسین همدانی» در کنار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» است.

جشنواره «حبیب حرم» با همکاری صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار از سوم مرداد تا 15 مهر سال 1400 است که علاقمندان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سایت هفت هنر جهت ارسال آثار خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار