فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

عملیات «مرصاد»، فروغ جاویدان منافقین را بی‌فروغ کرد

سرهنگ «سامانلو» گفت: عملیات مرصاد، با دلیرمردی رزمندگان اسلام، فروغ جاویدان منافقین را بی‌فروغ کرد و چنان درسی به خائنان وطن داد که در تاریخ ماندگار شد.
کد خبر: ۴۶۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰ - 27July 2021

عملیات «مرصاد»، فروغ جاویدان منافقین را بی‌فروغ کردسرهنگ «قاسم سامانلو» فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار داشت: «مرصاد» یا «فروغ جاویدان» منافقین، نام عملیاتی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در 5 مرداد سال 1367 بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق اتفاق افتاد.

وی اذعان داشت: عملیات مرصاد، با دلیرمردی رزمندگان اسلام، فروغ جاویدان منافقین را بی‌فروغ کرد و چنان درسی به خائنان به وطن داد که در تاریخ ماندگار و برگ زرین دیگری از کتاب افتخارات بزرگ‌مردان ایران‌زمین شد. شکست سنگین سازمان مجاهدین خلق در این عملیات، این گروه تروریستی را بیش‌ازپیش منزوی و روحیه افراد باقی‌مانده از منافقین را به‌شدت تضعیف کرد.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: منافقین که در کارنامه جنایات خود، ترور و کشتار قریب به 17 هزار نفر از هموطنان را دارند، با اتکا به پشتیبانی رژیم بعث عراق و به خیال فتح تهران در چند روز، با طرحی احمقانه، با ستونی خودرویی وارد عملیات شدند و این عملیات را آغاز کردند اما شکست مفتضحانه‌ای از رزمندگان اسلام خوردند و قریب به دو هزار نفر از نیروهایشان کشته شدند.

سرهنگ سامانلو بیان داشت: عملیات مرصاد صبح روز پنجم مرداد سال 1367 با رمز «یا علی» آغاز و با حمله پرقدرت رزمندگان اسلام، تنگه چارزبر به جهنمی برای منافقین تبدیل شد و عمده قوای منافقین نتوانستند از این تنگه عبور کنند بنابراین فرار را بر قرار ترجیح دادند. پس از پایان عملیات، اجساد تعداد زیادی از منافقین به همراه تجهیزات جنگی آن‌ها و تانک‌ها و نفربرهای سوخته در جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب باقی مانده بود.

وی گفت: منافقین از هر فرصتی برای ایجاد فتنه و نفاق استفاده می‌کنند و برای خوش‌خدمتی به اربابان خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند. یک پای ثابت تمام حوادث و اتفاقات ناگوار رخ‌ داده در کشور، اقدامات تروریستی براندازان و منافقین کوردل بوده است اما عملیات مرصاد به دشمنان فهماند که نیروهای مقاوم و انقلابی ایران همیشه آماده خدمت و جان‌فشانی هستند و در راه حفظ دین و این آب و خاک، حاضر هستند از جان و مال و فرزندان خود نیز بگذرند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه عملیات مرصاد کابوس منافقین شد و تا سال‌های بعد از این عملیات نیز نتوانستند سازماندهی نیروها و توان خود را بازیابی کنند، متذکر شد: تقدیر الهی این بود که در این عملیات، با جان‌فشانی رزمندگان دلیر اسلام، منافقین کوردل تار و مار شوند و تقاص بخشی از جنایات و خیانت‌های خود در قبال ملت بزرگ ایران را پس بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار