معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای سایت راداری سوباشی/ تمبر یادبود حماسه سوباشی رونمایی می‌شود

امیر سرتیپ «سپهری‌راد» از برگزاری یادواره شهدای سایت راداری سوباشی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با سخنرانی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ - 26July 2021

برگزاری یادواره شهدای سایت راداری سوباشی/ تمبر یادبود حماسه سوباشی رونمایی می‌شودامیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای والامقام سایت راداری سوباشی، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم تا امسال این یادواره را در سطح ملی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری برگزار کنیم تا روایت‌گر حماسه‌های خالصانه و عاشقانه این مسافران دیار کبریایی برای مردم خصوصاً نسل جوان باشیم.

وی افزود: این یادواره ساعت ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه (پنجم مرداد) مصادف با سالروز هدف قرار گرفتن سایت راداری سوباشی همراه با سخنرانی و خاطره‌گویی امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و رزمندگانی که در این حماسه حضور داشتند، برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این یادواره همچنین با رونمایی از تمبر یادبود حماسه سایت راداری سوباشی و اهدای نشان از سوی فرمانده کل ارتش به خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان حماسه سایت راداری سوباشی همراه است.

به گزارش دفاع‌پرس، پنجم مرداد سال ۱۳۶۷، جنگنده‌های «میگ ۲۵» عراق که در دستیابی به اهداف خود در بمباران شهر‌های غربی کشور ناتوان مانده بودند، در بازگشت از مأموریت شکست‌خورده خود، با چند موشک لیزری که از فاصله دور شلیک شده بود، اتاق عملیات سایت راداری «سوباشی» را منهدم کردند که بر اثر آن، ۱۹ نفر از سربازان جان‌برکف این مرز و بوم، به شهادت رسیدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها