رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ارتش در حوزه قرآن و حدیث دستاورد‌های خوبی داشته‌ است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و حدیثی انجام گرفته در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش از دیرزمان اهمیت این نکات را دریافت کرده است و ما هم در حوزه قرآن و هم روایات دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم.
کد خبر: ۴۶۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ - 26July 2021

احادیث و روایات از معارف عمیق قرآن پرده برداری می‌کنندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره سراسری حدیث ارتش ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و سالروز ولادت سراسر نور و برکت امام هادی (ع) اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره به جهت تلاش‌هایی که انجام می‌دهند تا موضوع تعالی‌بخش قرآن، عترت و نماز تبدیل به یک فرهنگ گفتمانی شود، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما حدیث به چند دلیل پا به پای قرآن مطرح است، افزود: احادیث مکمل و مفسر قرآن کریم هستند و اگر احادیث و روایات نبودند،باب فهم بسیاری از معارف قرآنی بسته می‌ماند؛ روایات از معارف عمیق قرآن پرده‌برداری می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: قرآن به‌عنوان قانون اساسی جهان اسلام در بردارنده کلیات دین است؛ قانون اساسی مفید مختصر و عمیق است؛ محور قانون اساسی در طول تاریخ کلیات بوده که اگر این کلیات مبیّن، مفسر و شارح نداشته باشد، قوانین آن در هاله‌ای از ابهام می‌ماند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: احادیث، رقیق شده معارف قرآنی هستند؛ یعنی روایات معارف قرآن را قابل درک‌تر و روان‌تر بیان می‌کنند. قرآن دارای ۷۰ لایه است؛ یکی از معجزات قرآنی همین چندلایه بودن آن است؛ درک این لایه‌ها برای افراد عادی ممکن نیست، مگر اینکه با استفاده از روایات از آن‌ها پرده‌برداری شود.

وی گفت: قرآن سند هدایتگری راهبردی جهان اسلام است، ولی روایات اسناد هدایتگرانه کاربردی‌اند؛ بنابراین وقتی انسان به جوامع حدیثی نظر می‌کند از هر خط می‌تواند برداشت خود را انجام دهد؛ روایات هم خود کاربردی‌اند و هم قرآن را کاربردی‌سازی می‌کنند؛ اینجاست که پا به پای قرآن، اهل بیت (ع) و روایات مطرح می‌شوند و اساساً دنیای قرآن بدون دنیای روایات قابل بهره‌برداری نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و حدیثی انجام گرفته در ارتش افزود: خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیرزمان اهمیت این نکات را دریافت کرده است و ما، هم در حوزه قرآن و هم روایات دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم، خانواده‌های متدین ارتشی به همان اندازه که از سفره قرآن متنعم‌اند از سفره روایات هم متنعم شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی فراگیری و آموزش قرآن و حدیث را موجب نجات دانست و عنوان کرد: کسانی که دست ما را در این زمینه‌ها می‌گیرند، حق بزرگی بر گردن ما دارند؛ چون افرادی که سر سفره قرآن و روایات اهل بیت (ع) می‌نشینند، موفق‌ترین افراد هستند؛ یا اصلاً دچار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شوند و یا کمترین آسیب را می‌بینند. آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی معمولاً در بین چهره‌های قرآنی و حدیثی خیلی کمتر رخ می‌دهد و بعضاً وجود ندارد؛ چون این افراد در دنیای قرآن فراگرفته‌اند که چه بگویند و چه کار کنند و چگونه درست عمل کنند که رضای خداوند متعال را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار