ما مقتدریم/ سردار کارگر در نشست با منتخبین شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

هر چه داریم از برکت دفاع مقدس است / آمادگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برای همکاری با شورای اسلامی شهر تهران

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه داریم به برکت دفاع مقدس است، گفت: در حال حاضر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علاوه بر خدمت به آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان، تبدیل به پایگاهی برای پیشکسوتان و فرماندهان جنگ شده است.
کد خبر: ۴۶۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ - 26July 2021

آمادگی بنیاد حفظ آثار برای همکاری با شورای اسلامی شهر تهران/ افتتاح نمایشگاه ملی «لباس سربازی» در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آستانه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد نشست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اعضای منتخب ششمین شورای اسلامی شهر تهران در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و سالروز عملیات مرصاد و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اعضای منتخب ششمین شورای شهر تهران از خانواده معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و دفاع از حرمین هستند؛ به نظر می‌رسد باوجود دوستان انقلابی، جهادی و نیز حضور افراد پیشکسوت و جوان متخصص در این دوره، موفق و کارآمد عمل کنند و حتما در این دوره با موفقیت و سربلندی به حول قوه الهی عملکرد مثبتی در شهر تهران را شاهد خواهیم بود.

 وی گزارشی از روند تصویب «موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» ارائه داد و گفت: اوایل سال ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتقای موزه به عنوان «موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» موافقت فرموده‌اند؛ وی یادآور شدند معمولا کشورهای بزرگ دنیا یک موزه جنگ ملی دارند و ما خوشحالیم که با تصویب رهبری معظم انقلاب اسلامی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این مسئولیت را بر دوش گرفته است.

 سردار کارگر ضمن اشاره به ساخت موزه طبس ادامه داد: ساخت موزه استکبارستیزی طبس با راهبری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به زودی آغاز خواهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: ما هر چه داریم از برکت دفاع مقدس است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در اکثر فرمایشات بر حفظ و تحریف نشدن دوران دفاع مقدس تأکید دارند. ایشان فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس را باید گرامی و عزیز شمرد چون آن هشت سال دفاع مقدس تضمین کننده حیثیت، هویت ملت و امنیت فعلی و عزت ملت ایران شد».

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «اگر نبود دفاع مقدس، خبری از امنیت و عزت نبود.» و در فرمایشی از حاج قاسم داریم که «اگر تمام ارزش ها و معارف اسلامی را در زمان و بعد از ائمه اگر قرار بود در نمایشگاهی ببینید؛ آن نمایشگاه دفاع مقدس بود و تأکید دارند که آن جامعه صاحب الزمانی و آخرالزمانی را در دفاع مقدس دیدیم.»

 سردار کارگر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر تجهیز موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند و عنوان کردند افراد بازدید کننده بعد از بازدید از موزه، باید جنگ را احساس کنند.

 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از افتتاح نمایشگاه ملی «لباس سربازی» در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حال حاضر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علاوه بر خدمت به آحاد مردم خصوصا نسل جوان، تبدیل به پایگاهی برای پیشکسوتان و فرماندهان جنگ شده است. اکثر مراسمات ملی وکشوری در مرکز همایش های بین المللی موزه برگزار می‌شود.

وی از همکاری و همیاری دکتر قالیباف در خصوص ساخت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سپاس‌گذاری کرد و عنوان کرد: در گردش کاری خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقرر گردید با توجه به اهمیت تهران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهران نیز در ذیل ساختار موزه ملی قرار گیرد.

سردار کارگر تهران را ام القری جهان اسلام یاد کرد و افزود: که با توجه به بافت جمعیتی و ویژگی و گستردگی استان تهران، مراقبت جدی در برقراری تعاملات لازم برای بهره برداری از تمام ظرفیت‌های ممکن در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در این استان منظور گردد. امیدوارم دوستان در شورای اسلامی شهر تهران موفق عمل کنند و ما هم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خدمت شما بزرگواران هستیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گزارشی از عملکرد و پیشرفت موزه در دوره جدید مدیریت موزه در حوزه‌های مدیریت و توسعه، موزه داری و روایتگری، امور محتوایی و طراحی، فرهنگی و هنری، رسانه، فضای مجازی و مطبوعات، آموزش و پژوهش، فنی و زیرساخت، مالی و اداری ارائه کردند؛ سپس اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند و در پایان نشست از موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها