در بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد؛

«عملیات مرصاد» عبرت تاریخی برای بدخواهان جمهوری اسلامی ایران است

عملیات مرصاد یک عبرت تاریخی برای تمامی بدخواهان جمهوری اسلامی ایران بود که بازخوانی آن همواره برای ملت شریف ایران موجب غرور و افتخار و برای دشمنان نظام موجب یاس و سرخوردگی است.
کد خبر: ۴۶۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ - 26July 2021

عبرت تاریخی عملیات مرصاد برای بدخواهان جمهوری اسلامیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پنجم مرداد هر سال یادآور حماسه تاریخی و فراموش نشدنی لشکر اسلام در مقابله با منافقین کوردل و خائنین به وطن است.

استکبار جهانی در روز‌های پایانی جنگ با تحلیل اشتباه خود مبنی بر ضعف روحی و تحلیل توان لجستیکی رزمندگان کشورمان پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با تجهیز و ترغیب عناصر مزدور و خود فروخته گروهک تروریستی مجاهدین خلق سودای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراند و تهاجم گسترده‌ای از غرب کشور از طریق مرز‌های زمینی آغاز کردند و با قتل عام مردم بیگناه، اوج دشمنی و سبوعیت خود را با به آتش کشیدن بیمارستان اسلام آباد به نمایش گذاشتند غافل از آنکه تنگه مرصاد نقطه پایانی بر تمامی آمال و آرزو‌های واهی آنان خواهد شد.

در عملیات مرصاد که یکی از عملیات‌های غرور آفرین دوران دفاع مقدس بود رزمندگان اسلام این بار نه در مقابل دشمن بعثی بلکه در مقابل پست‌ترین و زبون‌ترین خائنین به ملت ایران یعنی منافقین که با کمک دشمن بعثی و نظام سلطه تجهیز و مسلح شده و کمر به نابودی ملت خود بسته بودند به پیروزی رسیدند.

منافقین کوردل در سوم مرداد سال ۱۳۶۷، تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد، طی عملیاتی موسوم به «فروغ جاویدان» با پشتیبانی هوایی رژیم صدام از سمت قصر شیرین و سرپل ذهاب وارد کشور شده و با انجام جنایات هولناک در کَرند و اسلام‌آباد قصد پیشروی به سوی کرمانشاه و حتی تهران را داشتند اما با مشیت الهی پروردگار، درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، رشادت و دلاوری رزمندگان اسلام از جمله شهید دلاور سرلشکر پاسدار شوشتری و سپهبد شهید صیاد شیرازی، تنگه چهارزبر تجلی‌گاه آیه شریفه «إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ» شد و لشکر منحوس منافقین با تحمل تلفات و خسارات فراوان در هم شکست.

عملیات مرصاد یک عبرت تاریخی برای تمامی بدخواهان جمهوری اسلامی ایران بود که بازخوانی آن همواره برای ملت شریف ایران موجب غرور و افتخار و برای دشمنان نظام موجب یاس و سرخوردگی است.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای سرافراز عملیات مرصاد که با شجاعت مثال‌زدنی این حماسه بزرگ را رقم زدند سلام و درود می‌فرستد و بار دیگر به دشمنان انقلاب اسلامی و منافقین اعلام می‌کند که هرگونه خباثت و خیانت به ملت بزرگ ایران محکوم به شکست و نابودی و ننگ ابدی است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار