بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت سالروز عملیات مرصاد؛

مرصادی که جاودان نشد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت سالروز عملیات مرصاد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 27July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت سالروز عملیات مرصاد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این  بیانیه  آمده است:

عملیات غرورآفرین مرصاد که در پی تجاوز ارتش پوشالی و به اصطلاح آزادیبخش سازماندهی شده با عناصر منافقین کوردل و وابسته در روز‌های پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به ایران اسلامی در جبهه غرب کشور در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ و با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب» (ع) انجام پذیرفت از وقایع و حوادث معنادار تاریخ دفاع مقدس هشت ساله به شمار می‌رود که طی آن رزمندگان اسلام و فرزندان رشید و شجاع و ملت ایران با انهدام ماشین جنگی منافقین درسی بزرگ و ماندگار به خائنین به ملت و مملکت اسلامی و حامیان بعثی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان داد.

با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران در ۲۷ تیر ماه ۱۳۶۷، منافقین مزدور، در تحلیل‌های سازمانی به این نتیجه می‌رسند که ایران به لحاظ سیاسی، نظامی، اقتصادی و پایگاه مردمی به بن بست رسیده است؛ بنابراین به خیال یکسره کردن نظام اسلامی، با حمایت‌های فکری، مالی و نظامی ارتش عراق، ارتجاع منطقه و استکبار جهانی عملیات را با هدف دستیابی ۳۳ ساعته به تهران، با نام فروغ جاویدان، طرح ریزی می‌نمایند.

تیپ مستقل ۱۲ قائم (عج)، در عملیات مرصاد در تنگه چهار زبر، در سد عملیات و انهدام منافقین نقش ویژه و محوری داشته است و با ۶۰ ساعت مبارزه در میدان نبرد (تنگه چهار زبر) و بکارگیری بیش از ۱۶۰۰ نفر و تقدیم ۲۲۸ مجروح و ۶۷ شهید، برگ زرین دیگری را در صفحات پر افتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشت.

مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال ۱۳۸۵ در جمع ایثارگران فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن چنان بود؛ که اگرنبود؛ دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند.»

با پیروزی رزمندگان ایران در عملیات مرصاد آخرین گلوله‌های شلیک شده در ۸ سال دفاع مقدس بر سینه منافقین نشست و برگ زرین دیگری را برای نیرو‌های مسلح و مردم ایران اسلامی رقم زد تا دشمنان بدانند که دفاع از انقلاب اسلامی و مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی در هر زمان و مکانی مقدور بوده و بیگانگان، مزدوران و منافقین هیچ جای پایی در ایران نداشته و نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها