وزیر دفاع:

تبلور فرهنگ شهادت در جامعه پیشرفت‌های ملی را تضمین می‌کند

امیر سرتیپ حاتمی گفت: اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه‌های مختلف در جامعه متبلور شود، پیش‌روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت‌های ملی بیش از پیش تضمین می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ - 27July 2021

تبلور فرهنگ شهادت در جامعه پیشرفت‌های ملی را تضمین می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل (برگرفته از زندگی‌نامه شهید امیر حاج امینی) که در صنایع شهید امینی مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه شهدا ستارگان درخشانی هستند که عالم از وجودشان روشن است، اظهار داشت: با این ستاره‌های درخشان می‌توان راه را پیدا کرد.

وی با تأکید بر تدوین زندگی‌نامه شهدا و تاثیر شگرف آن در جامعه، یادآور شد: اگر جنبه‌های حقیقی شخصیت شهدا و نقششان در استقلال و اقتدار ملی به درستی ترسیم شود، آیندگان و نسل‌های آینده از آن به بزرگی یاد خواهند کرد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه‌های مختلف در جامعه متبلور شود، پیش‌روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت‌های ملی بیش از پیش تضمین خواهد شد.

امیر حاتمی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداء و نیز ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکلیف دانست و افزود: جامعه‌ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه‌ی بی روح و بی حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می‌رود.

وی ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و ایثارگران، نگارش زندگی‌نامه شهدا و تلاش در جهت شناسایی شهدا و ایثارگران به نسل جوان جامعه را یک حرکت بسیار ارزنده و انقلابی خواند و یادآور شد: امروز معرفی اسوه‌هایی که با اهدای خون خود، استقلال، آزادی و عزت را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند، حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.

حجت‌الاسلام «آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا مظهر قدرت، استقلال و شرف کشور بوده، بر لزوم صیانت هنرمندانه از سیره شهدا به‌عنوان ذخیره‌های ماندگار حیات و بالندگی ایران اسلامی تاکید کرد.

وی پیشرفت‌های ایران اسلامی در جنبه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی و اقتدار دفاعی را مرهون خون شهدا دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از میراث جاودان شهدا و فرهنگ ناب ایثار، شهادت و مقاومت بتوان مسیر رشد و تعالی کشور و نظام را بیش از پیش هموار کرد.

بنابراین گزارش، یکی از صنایع تابعه سازمان توسعه منابع انرژی به نام شهید والامقام (شهید حاج امینی) نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها