رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

افتخاری بزرگتر از قدردانی از ایثارگران و فرزندان نخبه آنان برای مردان دولت نیست

نوبخت گفت: امروز در پایان دولت می‌گویم خدمتی برای مردان دولت بزرگتر از شکرگذاری از آنان که به جهان اسلام احسان کردند نیست.
کد خبر: ۴۶۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ - 27July 2021

افتخاری بزرگتر از قدردانی از ایثارگران و فرزندان نخبه آنان برای مردان دولت نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اختتامیه پنجمین جشنواره جایزه ملی ایثار که امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در قرن بیستم شاهد تحول بزرگی در تاریخ بودیم. در نیمه نخست قرن تفکرات مختلف در قالب نازیسم و فاشیشم یک اتحاد تشکیل دادند و از سوی دیگر کاپیتالیسم و سوسیالیسم دو جنگ جهانی را در تقابل هم قرار دادند که در نهایت به پیروزی کاپیتالیسم و سوسیالیسم انجامید. کاپیتالیسم و سوسیالیسم هر کدام ادعایی داشتند و جنگ سردی را به وجود آوردند.

وی افزود: از خاورمیانه خبر رسید در ایران با رهبری یک مرجع دینی و مجتهد از تفکر اسلام موضوع جدیدی مطرح شده است و به تفکر الهی معتقد است. دو تفکری که داعیه رهبری جهان را داشتند با این موجود جدید مقابله و از شهید کردن نخبگان آغاز کردند.

نوبخت تصریح کرد: ترور‌ها با این قصد انجام شد و سپس عراق با ۱۱ لشکر مکانیزه به کشور حمله کرد. آنان که از چنین تفکری که بیان اسلام را داشت و نه از شرق و نه از غربی حمایت می‌کرد و برای بیان واقعیت فرهنگ اسلامی جان خود را تقدیم کردند انسان‌های بزرگی بودند و امروز در پایان دولت می‌گویم خدمتی برای مردان دولت بزرگتر از شکرگذاری از آنان که به جهان اسلام احسان کردند نیست و جز شرمساری برای حقیر به عنوان مسوول سازمان برنامه و بودجه ارمغانی ندارد که چرا بودجه بیشتری در مسیر شکوفایی علم خرج نکردیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار