رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

قدردان نخبگان علمی ایثارگر در کشور هستیم

اوحدی با حضور در اختتامیه پنجمین جشنواره ایثار از نخبگان علمی جامعه ایثارگری تقدیر کرد.
کد خبر: ۴۶۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 27July 2021

قدردان نخبه علمی ایثارگر در کشور هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پنجمین جشنواره جایزه ملی ایثار که امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: هفت هزار نخبه و سرامد علمی پیشتاز در کشور داریم و امروز قدرشناسی از این عزیزان بودیم.

وی افزود: در آستانه عید غدیر جا دارد اشاره کنم که در دوران جاهلیت عرب که بویی از علم و معرفت و ارزش‌های انسانی نبرده بودند، پیامبر اسلام (ص) فرمودند که من شهر علم هستم و علی در آن؛ در عین حال فرمودند که علم عزت و قدرت می‌دهد، اما در تواضع هم می‌آورد.

اوحدی با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار بیان کرد: روایت داریم که اگر زبان قدرشناسی داشته باشیم و از خداوند شکرگذاری کنیم در‌های برکت به روی انسان باز می‌شود. اگر امروز اینجا جمع شده‌ایم به این امید است که خدا در‌های رحمتش را به واسطه این عزیزان باز کند. پدران این نخبگان علمی در سخت‌ترین روز‌های کشور از جانشان گذشتند و امروز هم فرزاندانشان پیشتازان علم در کشور هستند.

اوحدی گفت: روایت داریم دو ویژگی برای انسان وجود دارد که هیچ ویژگی برای انسان بالاتر از ایمان به خدا و مفید بودن برای جامعه نیست. وقتی به بنیاد شهید آمدم برخی گفتند چالش در بنیاد زیاد است و به دنبال برنامه‌های فرهنگی نباشید، اما امروز می‌بینیم برنامه‌های زیادی مثل تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، ایثارگر و جانباز و جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شده است.

ملتی که ایثار جهادگرانش را ارج ننهد آینده ندارد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم با اشاره به جنگ سرد و تقابل علمی دو تفکر در برابر جمهوری اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفت کشور را مبتنی بر توسعه علمی و سه مولفه اقتصاد، علم و فرهنگ می‌دانند. از این رو پنجره‌ای رو به علم باز شده و دانشگاه‌هیان با این نگاه مسیر جدیدی را آغاز کرده‌اند. ایشان مدل جدیدی از توجه به علم را دارند و همه جا از جهاد علمی می‌گویند.

وی افزود: دشمن، دانشگاه و دانشمندان ما را تحریم می‌کند و آنان را در راه دانشگاه به شهادت می‌رساند. عرصه، عرصه جهاد است و علم ظهور نمی‌یابد مگر با ایثار.

طهرانچی خطاب به برخی تفکرات مخالف جریان‌سازی‌های فرهنگی در کشور گفت:‌ ای کسانی که معتقدید دانشگاه باید مقوم مدرنیته باشد، باید بگویم اگر ملتی به گذشته خود نبالد و آگاه نباشد، آینده ندارد، همانطور که کسی که آلزایمر می‌گیرد آینده ندارد. ملتی که ایثار جهادگرانش را ارج ننهد آینده قوام یافته‌ای ندارد. در جهاد علمی قوام نمی‌یابیم مگر به ایثارگران و جهادگران ارج بنهیم. در فطرت انسان ارج نهادن به اسطوره‌ها جزوی از تاریخ ملت‌هاست.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها