کارشناس مسائل سیاسی:

فریبکاری و نیرنگ یکی از ویژگی‌های شناخت منافقین است

فرخنده پور: یکی از نشانه‌های شناختی منافقین، فریبکاری و نیرنگ است که در آیه ۹ سوره بقره به ویژگی شناخت منافقین اشاره شده است.
کد خبر: ۴۶۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 27July 2021

فریبکاری و نیرنگ یکی از ویژگی‌های شناخت منافقین است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ایرج فرخنده پور» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با اشاره به سابقه سازمان منافقین، اظهار داشت: آن‌ها در ابتدا گرایش اسلامی داشتند، اما به‌مرور زمان این گروهک تحت تأثیر جریان‌های خاصی که در داخل خودشان به وجود آمد و سبب خروج از قاعده اسلامیت شد، ایدئولوژی خود را تغییر داد که این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی تفکرات و ایده‌های گروه را شناخته بودند، اظهار کرد: حضرت امام، چون می‌دانستند منافقین به‌راحتی رنگ عوض می‌کنند و بر اساس شرایط خود را بروز می‌دهند، هیچ‌گاه این گروه را تائید نکرد.

 استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه بسیاری از افرادی که در ابتدای انقلاب وارد این گروه می‌شدند، آرام آرام از ریل دین خارج شدند، عنوان کرد: رهبران و سرشاخه‌های سازمان منافقین، کسانی را که احساس می‌کردند به ایدئولوژی سازمان پایبند نیستند حذف کردند. همین نگاه سبب می‌شود که این سازمان وارد ترور مردم از خرداد سال ۱۳۶۰ شود.

وی در ادامه از حضور منافقین در جنگ علیه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت و بیان کرد: در عملیات مرصاد بسیاری از کسانی که علیه مردم ایران وارد عملیات شدند، از منافقینی بودند که قبلاً توبه کرده بودند، اما باز هم وارد سازمان شده بودند و مجدداً در دامان سازمان و صدام قرار گرفته بودند.

 کارشناس مسائل سیاسی به شاخص‌های نفاق و نفوذ اشاره کرد و گفت: منافقین همچنان خود را در جامعه پنهان کرده‌اند و در فرصت‌های مختلف ظاهر می‌شوند. یکی از نشانه‌های شناختی این افراد، فریبکاری و نیرنگ است و آیه ۹ سوره بقره به این ویژگی منافقین اشاره کرده است. در حقیقت منافقین آنچه ادعا می‌کنند نیستند و دائماً رنگ خود را تغییر می‌دهند و جبهه سالم را دچار خدشه می‌کنند.

فرخنده پور دورویی را نشانه و ویژگی دیگر منافقین و نفوذی‌ها عنوان و اظهار کرد: آیه ۱۴ سوره بقره به این ویژگی اشاره کرده است. آن‌ها در ظاهر می‌گویند ایمان آورده‌ایم، اما شیطان صفت هستند و دروغ می‌گویند. آن‌ها به‌راحتی دروغ می‌گویند و واقعیت‌ها تنها در صورتی که با منافع آن‌ها همخوانی داشته باشد، بیان می‌شود.

 استاد دانشگاه افزود: تندی زبان، یکی دیگر از ویژگی‌ها و شاخص‌های منافقین است. آن‌ها با مردم با تندخویی و عصبانیت صحبت می‌کنند. این تند خویی یکی از شاخص‌های مهم شناخت منافقین است، زیرا به‌سختی می‌توانند جلوی خود را بگیرند و این ویژگی در قرآن نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار