استاندار كرمانشاه:

ثبت روز ملی کرمانشاه، پاسداشت فداکاری مردم مومن و ولایتمدار این استان است

«بازوند» گفت: مردم مقاوم کرمانشاه با دلاوری و ازخودگذشتگی در کنار رزمندگان برای سربلندی ایران اسلامی و نابودی منافقین در مرصاد حماسه‌ای شکوهمند خلق کردند و ثبت روز ملی کرمانشاه پاسداشت این فداکاری‌ها است.
کد خبر: ۴۶۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 27July 2021

ثبت روز ملی کرمانشاه برای پاسداشت فداکاری های این مردم مومن و ولایتمدار استبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار كرمانشاه امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و روز ملی کرمانشاه اظهار داشت: مردم مقاوم کرمانشاه با دلاوری و از خودگذشتگی در کنار رزمندگان برای سربلندی ایران اسلامی و نابودی منافقین وطن فروش و خائن در مرصاد حماسه ای شکوهمند خلق کردند و ثبت روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی اقدامی مناسب برای پاسداشت فداکاری های این مردم مومن و ولایتمدار است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ روز ملی کرمانشاه به نام روز مقاومت و پایداری مردم در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود و این مهم فرصتی گرانقدر برای معرفی دیاری است که به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان چهره ­زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی شناخته می شود.

بازوند تصریح کرد: این روز متعلق به 10 هزار شهید کرمانشاهی، خانواده های شهدا و همه مردم عزیز استانی است که به عنوان دروازه عتبات عالیات سخاوتمندانه همیشه میزبان زوار حسینی بوده و در عرصه های مختلف با معرفی شخصیت های برجسته علمی، هنری و فرهنگی جایگاه ارزشمندی را به خود اختصاص داده که بسیار قابل احترام است.  

وی در ادامه گفت: کرمانشاه نامی‌بزرگ‌ در تاریخ و فرهنگ‌ ایران زمین و سرزمین ایثار و شهادت است و بحق سرزمینِ دانشمندان، عارفان، عالمان، پهلوانان و هنرمندانِ نامدار است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در توصیفی زیبا و ماندگار، از کرمانشاه به عنوان سینه‌ی ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کردند.

بازوند از کرمانشاه به عنوان استانی ثروتمند و سرشار از پتانسیل‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های بی شمار نام برد و گفت: برای سربلندی، بالندگی و توسعه این دیار ارزشمند با جان و دل تلاش کرده ایم و باور داریم هر کسی می تواند در هر جایگاهی با همدلی، همراهی و انسجام به پیشرفت این سرزمین کمک کند.  

رییس شورای اداری استان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای بزرگداشت روز کرمانشاه در سنوات آینده و پس از بحران کرونا گفت: دستگاه های اجرایی باید در بزرگداشت «روز ملی کرمانشاه» اهتمام جدی داشته باشند و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه چهره زیبای کرمانشاه را بیش از گذشته معرفی کنند. بر همین اساس از همه دعوت می کنیم برای معرفی کرمانشاه بیش از گذشته کار کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد تصویری زیبا از کرمانشاه مقاوم در روز ملی این استان که برگرفته از یاد و خاطره ها رشادت ها، دلاوری ها و حماسه آفرینی دلیرمردان و شیرزنان در دوران دفاع مقدس و عملیاد مرصاد است، به عنوان وظیفه ای همگانی معرفی و در قالب گفتمان و فرهنگ عمومی ترویج داده می شود و این مهم در برنامه ریزی های برگزاری مراسم های نکوداشت و گرامیداشت باید لحاظ شود.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها