مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

بستر‌های هنری و سینمایی از مهم‌ترین راهکار‌های ترویج جلوه‌های ایثار است

حجت‌الاسلام «لقمانپور» با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی بهترین الگوی سبک زندگی محسوب می‌شود، گفت: استفاده از بستر‌های هنری و سینمایی از مهم‌ترین راهکار‌های ثبت، نهادینه کردن و ترویج جلوه‌های ایثار و شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۴۶۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ - 27July 2021

بستر‌های هنری و سینمایی از مهم‌ترین راهکار‌های ترویج جلوه‌های ایثار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اطلاع رسانی جشنواره «شهادت قلم» که در خانه موزه شهیدان زین الدین برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است و تقارن مراسم رونمایی با سالروز این عملیات، نویدبخش مسیری ظفرمند، نورانی و متبرک به نام شهداست.

وی افزود: جشنواره ملی «شهادت قلم» با موضوع فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به میزبانی استان قم رقم می‌خورد، رخداد بسیار خوبی در سطح ملی و حتی بین المللی خواهد بود و می‌تواند مبلّغ خوبی برای فرهنگ ایثار و شهادت در بستر آثار هنری مکتوب باشد.

رییس جشنواره ملی شهادت قم با بیان اینکه چشم انداز بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، موضوع نهادینه کردن اندیشه‌ها و باور‌های مردم مردم در زمینه ایثار و شهادت است، عنوان کرد: بستر‌های سینمایی از موثرترین ابزار‌ها برای ترویج اندیشه، باور و رفتار جهادی است، زیرا بهترین الگوی سبک زندگی، حرکت بر مبنای الگو‌های جهاد و مقاومت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و ۳۳ سال از زمان دفاع مقدس، عنوان کرد: ما مسئولیت داریم به جوانان ما تبیین کنیم که فرماندهان شهید استان قم در دوران دفاع مقدس که از جایگاه ملی نیز برخوردارند و عموم مردم شهیدپرور استان، چه حماسه‌هایی در دوران طلایی هشت سال جهاد و شهادت آفریده اند.

لقمانپور ادامه داد: شروع انقلاب اسلامی از قم بود و همه ما باید کمک کنیم حماسه‌هایی را که مردم در این شهر برای به ثمر رسیدن انقلاب خلق کرده اند، ثبت و از فراموشی و انحراف آن جلوگیری کنیم و یکی از راه هایش همین برگزاری جشنواره هاست.

وی تصریح کرد: اقداماتی که در ترویج حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت صورت می‌گیرد، مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم است و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم این افتخار را دارد که در کنار دیگر دستگاه‌های استان، در راستای برگزاری این کنگره ملی گام بر می‌دارد.

رییس ستاد برگزاری جشنواره شهادت قلم با اشاره به وجود مزار مطهر شهدا از ۱۳ ملیت جهان در قم، گفت: ضرورت دارد از ظرفیت‌های استانی و رسانه‌ای برای برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت و معرفی شهدای والامقام و تثبت فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در جامعه بهره بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها