جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد؛

کلانتری و پاسگاه‌ها در اولویت خوشایندسازی محیطی و تقویت تجهیزاتی

سردار رضایی با تاکید بر لزوم خوشایندسازی محیطی و تقویت تجهیزاتی کلانتری و پاسگاه‌ها (کوپ) گفت: بایستی یکی از دستاورد‌های اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم از نحوه دریافت خدمات انتظامی باشد.
کد خبر: ۴۶۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ - 28July 2021

کلانتری و پاسگاه‌ها در اولویت خوشایندسازی محیطی و تقویت تجهیزاتیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در هفتمین جلسه قرارگاه مرکزی تحول کلانتری و پاسگاه‌ها اظهار داشت: اظهار نظر و گزارشات در این قرارگاه مرکزی بایستی بر مبنای سیاست‌گذاری‌های کلان، راهبردی و قابلیت عملیاتی شدن در همه کلانتری‌ها و پاسگا‌های سراسر کشور باشد.

اهتمام جدی در تحول و توجه به کلانتری و پاسگاه‌ها

وی با اشاره به فرامین هشت گانه رهبری در خصوص اهتمام جدی در تحول و توجه به کلانتری و پاسگاه‌ها گفت: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ویترین نیروی انتظامی هستند و کارکنان این مراکز انتظامی بیشترین سطح ارتباط و تعامل با مردم را دارند؛ بنابر این پشتیبانی از کلانتری‌ها و تقویت این مراکز در ابعاد گوناگون اعم از نیروی انسانی متعهد و کارآمد، تزریق امکانات لجستیکی، تجهیزات نوین و ... همچنان از اولویت‌ها و در دستورکار مداوم است.

وی با اشاره به ارائه سالانه میلیون‌ها انواع خدمات توسط نیروی انتظامی به مردم افزود: فرصت و توفیق خدمت به مردم را باید قدر بدانیم و در راستای افزایش رضایت مندی مراجعان به کلانتری و پاسگاه‌ها نهایت تمرکز، برنامه ریزی، تلاش و اقدام لازم را انجام دهیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در پاسخ به این مطالبه، تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر توجه جدی به کلانتری‌ها به منظور بهبود روند خدمات دهی به مراجعان، طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها از سنوات قبل کلید خورده و امروز با تکیه بر عملکرد کمیته‌های ۱۰ گانه تخصصی، فرآیند اصلاح روند‌ها در این مراکز شتاب گرفته و در ریل بهبود بخشی خدمات دهی انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها هستیم البته که تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم و باید حرکت رو به رشد و تعالی را سرعت ببخشیم.

سردار رضایی با بیان اینکه خروجی جلسات قرارگاه مرکزی طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها باید تصمیمات راهبردی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: در پی برگزاری این جلسات به هیچ وجه به دنبال «مصوبه نویسی» نیستیم؛ بلکه برآیند تصمیم گیری‌ها باید در فرایند تحول کلانتری ها، بهبود و تعالی رفتار کارکنان و افزایش رضایت مندی مردم مشهود و محسوس باشد.

اقدامات اثرگذار و مشهود

وی بر لزوم بازخوردگیری، ارزیابی و نتیجه آزمایی از اهم اقدامات کمیته‌های ۱۰ گانه طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها تاکید و بیان کرد: همه کمیته‌های تخصصی در قبال عملیاتی شدن طرح تحولی، مسئولند و تکلیف دارند بنابر این باید اقدامات «اثرگذار» و «مشهود» انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: آموزش‌ها به منظور استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان، مهارت و دانش افزایی آنان باید مستمر متناسب با سطح دربرگیری ماموریت‌های فردی و سازمانی شاغلان در کلانتری‌ها تدوین و اجرایی شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: بایستی یکی از دستاورد‌های اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها افزایش جایگاه و منزلت پلیس در منظر مردم و جامعه باشد.

وی بر لزوم اقدامات «روحیه بخش» و «خرسند ساز» به منظور ارتقاء روحیه خدمتی کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از جمله تخصیص اولویت ارائه امتیاز‌های سازمانی به این طیف از سبز پوشان ناجا تاکید و مطرح کرد: با در نظر گرفتن ساز و کار‌های مناسب می‌تواند در سرعت بخشی طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها موثر واقع شود.

سردار رضایی تاکید کرد: مولفه‌های اعتقادی، بصیرت، جهادی، مدیریتی، جسارتی و تعاملی باید در اجرای طرح تحولی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد:۴۲۰ کلانتری به عنوان جامعه هدف در اجرای طرح تحولی بایستی در اولویت خوشایند‌سازی محیطی، تقویت و استاندارد سازی تجهیزاتی و ... قرار بگیرد؛ تحرک و پویایی را در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار